توصیه سخنگوی دولت به رییس دستگاه قضا

کدخبر: ۱۷۰۳۶۵
سخنگوی دولت گفت: توصیه می کنم رئیس قوه‌قضائیه به جای کشاندن برخی مباحث به سطح جامعه آنها را در جلسه شورای عالی امنیت ملی که خود عضو ‌آن است مطرح کند.
توصیه سخنگوی دولت به رییس دستگاه قضا

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز(سه‌شنبه) درنشست خبری خود با رسانه‌ها در واکنش به اظهارات دیروز رئیس قوه‌قضائیه درباره مسئله حصر اظهار کرد: قدرت در ساختار نظام جمهوری اسلامی بین سه قوه توزیع شده و رئیس‌جمهور رئیس قوه مجریه و مسئول اجرای قانون اساسی است و از اختیارات خود استفاده می کند. به نظر نمی رسد اگر رئیس قوه‌قضائیه مطلبی داردباید  آن را در سطح جامعه مطرح کند. این باعث می شود برخی مباحث که جریانات متخاصم با یکدیگر دارند به قوا هم تسری پیدا کند.

وی ادامه داد: توصیه می کنم سروران محترم حتما اگر صحبتی دارند درجلسات مطرح کنند. یکی از آنها شورای عالی امنیت ملی است که با توجه به اینکه رئیس قوه‌قضائیه در آن عضو هستند اگر در جلسات شرکت کنند می توانند در آنجا مطرح کنند و آنجا می توان بحث کرد. اینکه این مباحث را به سطح جامعه بکشانیم به نظر نمی رسد پیام خوبی به داخل و خارج و مردمی که توقع خدمت دارند برساند.

نوبخت همچنین در واکنش به اظهارات ابراهیم رئیسی که صحبتهایی در زمینه مهندسی آرا انجام داده بود و مباحثی که درباره رای حلال و حرام مطرح می شود تصریح کرد: ما نسبت به گفته دیگران پاسخ نمی دهیم و نسبت به سیاستهای دولت پاسخ گو هستیم. سیاست دولت این است که ملت ایران بدون تقسیم بندی طبقات و آرا عزیز هستند. چه آنها که به آقای روحانی رای دادند و چه آنها که رای نداده اند همه برای ما محترم هستند و برای رسیدن به رشد هشت درصدی نیاز داریم از همه مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است ضمن احترام به آن 16 میلیون که به دولت رای نداده اند به خواسته هایشان اهمیت بدهد افزود: از توانمندیهای این عزیزان برای توسعه ملی استفاده می کنیم. قطعا این مهندسی انتخابات سخن درستی نیست و باید این واژگان تعریف شوند، که چه می گوییم. ضمن تکذیب مهندسی انتخابات یادآور می شوم که فرآیند انتخابات توسط شورای نگهبان تحت نظارت بوده است.

نوبخت اضافه کرد: همه اینها به 29 اردیبهشت باز می گردد. قبل از آن کاندیداها از برنامه های خود دفاع می کردند  ومتاسفانه شاهد بودیم برخی مرزهای اخلاق را در نوردیدند. هرکس در هرجایی از فرصتهایی که داشت برخوردار شد. رقبای آقای روحانی از بیان برخی نظرات که غیر واقعی و نادرست هم بود فروگزار نکردند و این رای دهی با نظارت شورای نگهبان صورت گرفت و شورای نگهبان در شمارش آرا برای همه صندوق‌ها ناظر داشت. شمارش آرا به صورت صحیح وسالم انجام شده و به دفعات اعضای شورای نگهبان و  سخنگوی آن گفته اند که اتفاقی که در  نتبجه انتخابات تاثیر بگذارد، پیش نیامده است.

سخنگوی دولت همچنین بیان کرد: بالاخره مردم با دیدن همه صحبتها رای خود را دادند و انتظار داریم شورای نگهبان در وقت قانونی خود نظرش را بگوید. 15 16 میلیون هم رای خوبی است و نباید احساس شکست کنند. اینجا کسی شکست نخورده بلکه ملت ایران پیروز شده ؛ ملتی که ساعتها صف کشید و رای داد. این انتخابات پاسخ به برخی شبهات بود و نشان داد که انتخابات جمهوری اسلامی کاملا مردم سالار است. رای مردم داخل و خارج از کشور نشان می دهد که مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی کاملا قابل اعتماد است.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد باید اقدام جوانمردانه، اخلاقی و مردانه آقای ناطق نوری را در دوم خرداد76 یادآوری کنیم که هنوز وقتی شمارش آرا تمام نشده بود و متوجه شدند رقیبشان پیروز انتخابات است در پیامی تبریک گفتند. البته شاید دوستان بخواهند باز این کار را ادامه دهند اما دولت مصمم است که تعهداتی را که در مقابل مردم دارد و به مطالبات مردم پاسخ دهد و تصمیم دارد از ظرفیت همه برای رشد و توسعه کشور استفاده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید