چینی ها بدافزار واناکرای را تولید کردند؟

کدخبر: ۱۷۰۴۴۴
تحقیقات در مورد نحوه تولید و عرضه بدافزار واناکرای ادامه دارد و این بار انگشت اتهام به سمت چینی‌‌ها نشانه رفته است.
چینی ها بدافزار واناکرای را تولید کردند؟

تا پیش از این مشخص شده بود که تولید این بدافزار با سوءاستفاده از اطلاعات نشت کرده از جاسوسی های سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا صورت گرفته است.

اولین بار گروهی به نام Shadow Brokers این اطلاعات را از آژانس سرقت کرده و حالا گروهی از هکرها از داده های مذکور برای طراحی یک باج افزار خطرناک و رمزگذاری داده های کاربران سوءاستفاده کرده اند.

هفته گذشته دولت آمریکا کره شمالی را مسئول این حملات باج افزاری معرفی کرد. ولی تحقیق جدید موسسه امنیتی فلاش پوینت حاکیست چینی ها در این کار دخالت داشته اند، ادعایی که مشخص نیست تا چه حد صحت دارد.

فلاش پوینت با تحلیل زبانی مطالبی و یادداشت های منتشر شده توسط طراحان واناکرای به این نتیجه رسیده که چینی ها در این کار دخیل بوده اند. علاوه بر این بررسی محتوای یادداشت هایی که بین طراحان و قربانیان واناکرای برای دریافت پول رد وبدل شده نشان می دهد که طراحان واناکرای احتمالا چینی هستند.

یادداشت های عاملان طراحی واناکرای به 28 زبان دنیا و برای قربانیانی در بیش از 100 کشور جهان ارسال شده است. نحوه نگارش جملات در این یادداشت ها حاکیست که افراد مذکور چینی بوده یا حداقل به این زبان مسلط هستند.

کارشناسان فلاش پوینت معتقدند یادداشت های مذکور در اصل به زبان چینی نوشته شده و به صورت ماشینی و با استفاده از نرم افزار به دیگر زبان های دنیا ترجمه شده اند. چین هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید