تحمیل لیست امید به رئیس دولت اصلاحات / انتخاب شهردار تهران خارج از شورا

کدخبر: ۱۷۰۴۸۹
از همان لحظات اولیه ارائه لیست شورای عالی سیاست گذاری نقدها به ارائه این لیست آغاز شد؛ این لیست چگونه بسته شد؟ معیار بسته شدن لیست و قرار گرفتن نام افراد در لیست چه بود؟ رسانه ها از اعضای شورای عالی سیاست گذاری پاسخ می خواستند اما نه در ایام تبلیغات و نه شنبه های پس از آن هیچ کدام از اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی سیاست گذاری به رسانه ها پاسخی ارائه ندادند..
تحمیل لیست امید به رئیس دولت اصلاحات / انتخاب شهردار تهران خارج از شورا

انتخاب به نقل از دیده بان ایران: "لیست امید تهران حاشیه ساز شد" از همان لحظات اولیه ارائه لیست شورای عالی سیاست گذاری نقدها به ارائه این لیست آغاز شد؛ این لیست چگونه بسته شد؟ معیار بسته شدن لیست و قرار گرفتن نام افراد در لیست چه بود؟ رسانه ها از اعضای شورای عالی سیاست گذاری پاسخ می خواستند اما نه در ایام تبلیغات و نه شنبه های پس از آن هیچ کدام از اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی سیاست گذاری به رسانه ها پاسخی ارائه ندهند.

"همینی که هست! " پاسخ اعضای ارشد شورای عالی سیاست گذاری به درخواست رسانه ها پیرامون شفاف سازی درباره چگونگی امتیاز دهی و قرار گرفتن افراد در لیست "امید" بود. حجت السلام و المسلمین منتجب نیا در گفت و گو با دیده بان ایران از ارسال نامه اعتراض به رئیس دولت اصلاحات درباره نحوه بسته شدن لیست گفته است.

منتجب نیا با تاکید بر اینکه از همان ابتدا نسبت به نحوه فعالیت و احساس خطر درباره تاثیر گذاری برخی افراد بر روند شورا هشدار داده است؛ به دیده بان ایران گفت: من شب قبل از آنکه لیست ارائه شده توسط شورای عالی سیاست گذاری رسانه ایی شود به رئیس دولت اصلاحات نامه نوشتم و اعتراض خودم را به نحوه عملکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اعلام کردم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که در محتوای نامه ارسال شده به رئیس دولت اصلاحات به چه مطالبی اشاره شده است به دیده بان ایران گفت: من نسبت به روند فعالیت شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در تهیه و تدوین لیست" امید" اعتراض داشتم و اعتراض خود را در نامه های متعددی به رئیس دولت اصلاحات متذکر شدم. قبل از ارائه لیست در رسانه ها از تصمیم شورای عالی سیاست گذاری مطلع شدم و مراتب اعتراض خودم را اعلام کردم و از ایشان موکدا خواستم از این لیست حمایت نکنند چون این حمایت بی تردید در میان گروه ها و چهره های اصلاح طلب اختلاف ایجاد می کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: متاسفانه نامه ها و اعتراض های ما اثر بخش نبود و رئیس دولت اصلاحات نتوانست و برخی نگذاشتند ایشان در روند تهیه لیست تغییر مثبتی ایجاد کند. بی تردید اگر احساس کنم این نامه ها و اعتراض ها اثر گذار نیست آنها را منتشر خواهم کرد.

منتجب نیا در پاسخ به این سوال که آیا رئیس دولت اصلاحات در تایید لیست تحت فشار بوده است گفت: حتما ایشان برای تایید لیست امید تحت فشار بوده اند. باید بگویم عده خاصی که دوست دارند نقش پشت پرده را داشته باشند و در تهیه و تدوین این لیست هم اثر گذار بودند. رئیس دولت اصلاحات و محمد رضا عارف را تحت فشار قرار دادند که بر طبق خواسته آنان رفتار کنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره تاثیر گذاری افراد خارج از شورا برای انتخاب شهردار گفت: برخی از بیرون شورا درصدد هستند بر روند انتخاب شهردار تاثیر بگذارند. در واقع می خواهند تصمیم گیری درباره انتخاب شهردار را در خارج از شورا انجام دهند و گزینه خود را به شورا تحمیل کنند. بی پرده بگویم همان ها که لیست را بستند می خواهند شهردار خود را به شورا تحمیل کنند. امیدوارم اعضای محترم شورای شهر تهران تحت تاثیر بازی های عده ای خاص قرار نگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید