در راستای مبارزه با فساد در ورزش صورت گرفت

حضورماموران مبارزه با فساد در کمیته ملی المپیک ایران!

کدخبر: ۱۷۰۵۳۴
وجود فساد درنهاد های ورزشی موضوع غریبی نیست و در همه جای دنیا اتفاق می افتد. بارزترین آنها وجود فساد سازمان یافته درفیفا (نهاد تصمیم گیرنده فوتبال درجهان) بود که سال قبل سر و صدای زیادی ایجاد کرد و در نهایت منجر به اخراج سپ بلاتر مدیر این نهاد بزرگ شد.اما متاسفانه در ورزش ایران نیز فساد رخنه کرده است.
حضورماموران مبارزه با فساد در کمیته ملی المپیک ایران!

به گزارش سایت ورزش نویس،   در سالهای اخیر ماموران مبارزه با فساد از رواج این موضوع در ورزش ایران ابراز نگرانی کرده و هشدارهایی را داده اند. سال قبل بود که این ماموران برای برسی موضوع فساد در فوتبال ایران بصورت سرزده برخی از اتاق های فدراسیون فوتبال را جستجو کردند. مجلس شورای اسلامی نیز سال هاست ازافشاگری در این خصوص صحبت می کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

در جدید ترین این اقدامات اما ماموران یک نهاد نطارتی در ادامه موضوع «مبارزه با فساد در ورزش» به بررسی تخلفات احتمالی در فدراسیون پزشکی - ورزشی و برخی از بخش‌های زیرمجموعه کمیته ملی المپیک پرداخته‌اند.

خبرگزاری ایسنا در این مورد نوشت: کمیته‌ مبارزه با فساد در ورزش مدتی است که با حضور موثر نهادهای نظارتی و ورزشی فعالیت جدی خود را برای بررسی و پیگیری امور مرتبط با فساد در ورزش آغاز کرده است. در این راستا این کمیته تاکنون با فعالیت جدی در فوتبال، برخی از رفتارها و تخلفات شبهه‌دار را رصد و با متخلفان نیز برخورد و بعضا افرادی را به دستگاه قضایی معرفی کرده است.

در ادامه فعالیت‌های مبارزه با فساد در ورزش ماموران یک نهاد نظارتی بر روی فعالیت‌های مالی فدراسیون پزشکی - ورزشی در 5 سال اخیر و همچنین فعالیت‌های مالی کمیته تشریفات کمیته ملی المپیک متمرکز شده‌اند. 

این فعالیت‌ها در مرحله تحقیقات اولیه است و کارشناسان مبارزه با فساد در حال بررسی سوابق و  مدارک فدراسیون پزشکی - ورزشی و کمیته تشریفات کمیته ملی المپیک هستند.

بررسی تعدادی از قراردادهای فدراسیون فوتبال، خصوصا قرارداد فروش بلیت الکترونیکی فصل قبل لیگ برتر که پیش از این شائبه‌هایی در رابطه با آن مطرح بود نیز از دیگر دستور کارهای جاری این کمیته است.

پیش از این کمیته مبارزه با فساد در ورزش با ورود مستقیم به موضوع تخلفات فوتبال بارها به دفتر رییس سابق فدراسیون مراجعه و مدارکی را ضبط کرده بودند   همچنین در اواخر سال گذشته نیز دفتر شرکت افق سبز مربوط مرتبط با فدراسیون فوتبال پلمب و افرادی از مجموعه این فدراسیون و برخی از افراد مرتبط با فعالیت‌های این شرکت بازداشت شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید