استقرار سامانه «تاد» در کره جنوبی متوقف شد

کدخبر: ۱۷۱۰۲۷
دولت سئول حداقل به مدت یک سال استقرار سامانه موشکی تاد را به تعویق انداخت تا از تطبیق آن با قوانین زیست محیطی کره جنوبی اطمینان حاصل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، استقرار کامل سامانه آمریکایی تاد در کره جنوبی که قرار بود به بهانه دفاع از سئول در برابر حملات موشکی پیونگ یانگ انجام شود، به دلایل زیست محیطی به تاخیر افتاد.

گفتنی است «مون جائه این» رئیس جمهوری جدید کره جنوبی از جمله منتقدان این سامانه موشکی است که نصب آن با اعتراض پکن نیز همراه بوده است.

حالا وزارت دفاع کره جنوبی می گوید موظف به انجام ارزیابی های زیست محیطی است تا مشروعیت استقرار تدریجی تاد را تایید کند. انتظار می رود که این تحقیق بیش از یک سال طول بکشد و تا آن موقع روند انتقال سامانه که بخش هایی از آن در خاک کره مستقر شده است، به تعویق می افتد.

در کره جنوبی، استقرار هر سازه ای که مستلزم اشغال بیش از ۳۳۰ هزار متر مربع زمین باشد، مشمول ارزیابی کامل زیست محیطی می شود.

این در حالی است که هفته گذشته نیز، مون، وزارت دفاع را از بابت عدم گزارش دهی درباره انتقال ۴ سکوی پرتاب اضافی به کره جنوبی مورد بازخواست قرار داد.

دعوا بر سر استقرار سامانه موشکی تاد در حالی بین دولتمردان سئول جریان دارد که واشنگتن نیز در خصوص آن تردیدهایی را مطرح می کند؛ به ویژه آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گوید کره جنوبی باید هزینه های این سامانه موشکی را تقبل کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید