تخلفی از نوع افزایش قیمت لبنی!

کدخبر: ۱۷۱۰۵۷
مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: هرگونه افزایش قیمت محصولات لبنی تا اعلام قیمت های مصوب جدید ، تخلف محسوب می شود و قیمت های مصوب قبلی معتبر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمد محمدی روز چهارشنبه در نشستی با دستگاه های نظارتی درباره استمرار افزایش قیمت مواد لبنی، افزود: گشت های سازمان تعزیرات از امروز تا زمانی که قیمت های جدید مصوب اعلام نشده است، بازرسی هایی را انجام خواهند داد و در صورت برخورد با هرگونه افزایش قیمت، در محل تخلف، برخورد و حکم صادر می کنند.

محمدی گفت: اگر تخلف تکرار شود تا لغو پروانه فعالیت، اعمال قانون انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد هرگونه افزایش قیمت از طریق مجاری قانونی پیگیری شود، گفت: مجاری قانونی برای افزایش قیمت تا ٦ درصد به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید مراجعه کنند و در صورت درخواست افزایش بیش از ٦ درصد باید به کارگروه تنظیم بازار پیشنهاد داده شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران از دستگاه ها و مراجع ذی صلاح خواست تا با توجه به نوسانات و شرایط بازار در رسیدگی به امور سرعت بیشتری بخشند چرا که بوروکراسی های پیچیده باعث اتلاف وقت می شود.

محمدی یادآور شد: محصولات لبنی در سبد خانوار سهم بسزایی دارد و مواد لبنی جزو گروه های کالایی اول محسوب می شود بنابراین دولت در قیمت گذاری این محصولات نقش اصلی را عهده دار است.

به گزارش ایرنا ، نمایندگان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کردند که تا ١٠ روز آینده، نرخ های مصوب جدید لبنیات توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اعلام شود.

نشست تعزیرات با دستگاه های نظارتی درباره استمرار افزایش قیمت مواد لبنی با حضور نمایندگانی از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، انجمن صنایع لبنی، نماینده اقتصادی استانداری و تولیدکنندگان محصولات لبنی در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید