فشار عربستان بر کشورهای عربی برای قطع رابطه با قطر

کدخبر: ۱۷۱۱۶۱
پایگاه خبری الرأی تونس در گزارشی به نقل از منابعی که آن را مورد اطمینان توصیف کرد،نوشت: عربستان بر تونس برای قطع رابطه با قطر فشار زیادی وارد می کند.
فشار عربستان بر کشورهای عربی برای قطع رابطه با قطر

به گزارش ایرنا، الرأی افزود: یک منبع قابل اعتماد تاکید کرد که مقام های عربستان در روزهای اخیر،فشارهایی بر مقام های تونسی وارد کرده اند تا روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع یا حداقل سطح این روابط را کاهش دهد.

بر اساس اعلام این منبع،عربستان از طریق کانال های دیپلماتیک خود، پیام ضمنی خاصی برای تونس ارسال کرده و تاکید کرده کشورهای عربی که از عربستان در جنگش با قطر پشتیبانی نکنند،در آینده روی آن ها حسابی باز نخواهد شد و کمک های مالی دریافت نخواهند کرد و ریاض در آن کشورها سرمایه گذاری نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، با وجود همه این فشارها،نگرش کلی دیپلماسی تونس در خصوص این بحران این است که خود را از وارد شدن به این بحران و حمایت از یک طرف خاص ، دور نگه دارد.

عربستان، مصر، امارات و بحرین دوشنبه گذشته در یک اقدام مشترک با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی روابط سیاسی خود را با دوحه قطع کردند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این کشور بستند.

قطع پروازهای بین این کشورها از دیگر اقدامات آنان علیه قطر است و دوحه نیز متقابلا پروازهای خود را به این کشورهای قطع کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید