کلاهبرداری با ضمین قبولی در کنکور!

کدخبر: ۱۷۱۴۶۳
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: با آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی غیرمجاز که تبلیغات کاذب می کنند طبق قانون برخورد می‌شود.

مرضیه گرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  فعالیت آموزشگاه‌های  غیرمجاز در کشور، درباره علت عدم برخورد قاطع با این آموزشگاه‌ها اظهار کرد:  متاسفانه آموزشگاه‌ها دارای صنف و اتحادیه نیستند و ما شاهد هستیم که اگر در سایر مشاغل تخلفاتی رخ دهد اصناف و اتحادیه‌ها با آنها برخورد می‌کنند. خوشبختانه  با تصویب قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی مصوب سال 1395 ، طبق قانون من بعد شورای موسسان مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی رسمیت یافته و از اختیارات قانونی بیشتری برخوردار شدند.

وی افزود: مراکز آموزشی تاکنون اختیارات کمی داشتند؛ امیدواریم با معرفی به وزارت کار این گروه نیز از حق و حقوق قانونی خود در برخورد با متخلفان و سایر مسائل قانونی جایگاه خود را باز یابند.

 رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره وعده‌های تبلیغاتی موسسات و آموزشگاه‌های کنکور گفت: آن دسته از آموزشگاه‌هایی که زیر نظر آموزش و پرورش هستند و دانش‌آموزان زیر 20 سال را می پذیرند دارای ضوابط میعن و مشخصی هستند و از ابتدای فرآیند صدور مجوز تحت نظارت ما قرار می‌گیرند. اگر این موسسات قصد انجام تبلیغات داشته باشند برنامه خود را به آموزش و پرورش ارائه می‌کنند تا بررسی و تایید شود.

گرد ادامه داد:  کلیه آموزشگاه‌های زیر نظر ما مطلع هستند که نباید از تبلیغات کاذب استفاده کنند و این تخلف به ندرت در آموزشگاه‌های دارای مجوز از آموزش وپرورش مشاهده می‌شود .

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اجازه چنین تبلیغاتی را به مراکز آموزشی نمی‌دهد اظهار کرد: حتی صداوسیما هم تنها می‌تواند تبلیغات مراکز و  موسساتی را قبول کند که مجوز از آموزش و پرورش داشته باشند. در این میان اگر هم آموزشگاه مجازی دست به تبلیغات فریبنده و غیرواقعی در فضای مجازی و مانند آن بزند مرتکب تخلف شده است و اگر به شورای نظارت  گزارش شود موافقت اصولی‌اش لغو خواهد شد.

 رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزشگاه هایی که از سایر دستگاه‌ها به جز آموزش و پرورش مجوز دارند در صورت عدم هماهنگی با آموزش وپرورش  جزو غیرمجازها تلقی می‌شوند عنوان کرد: باید تلاش کنیم مسئله آموزشگاه‌های غیرمجاز را به صورت اصولی و ریشه‌ای حل کنیم.

گرد با تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر نحوه ورود به دانشگاه آسیب جدی به امر تعلیم وتربیت و روند آموزشی و پرورش می‌زند گفت: ما معتقدیم روش جذب دانشجو در مراکز آموزش عالی مناسب نیست و تا اصلاح نشود چنین مشکلاتی به قوت خود باقی خواهند ماند.

اولیاء فرزندانشان را در مراکز مجاز ثبت نام کنند

وی با اشاره به اینکه ما این امکان را نداریم همه متخلفان را  شناسایی کنیم زیرا قدرت اداری و قضایی لازم را در اختیار نداریم، به همین خاطر باید از مسیرهای دیگری ادامه دهیم عنوان کرد: تا زمانی که کنکور حاکم است و یک تست کمتر و یا بیشتر زدن سرنوشت یک نفر را رقم می‌زند ما تنها می‌توانیم توصیه کنیم اولیاء فرزندانشان را به آموزشگاهی ببرند که با تخصص، متعهدانه و مسئولانه کار می‌کند و فعالیت‌هایش در چارچوب قانونی است؛ در این زمینه اختیار با خانواده‌هاست.

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه قطعا آموزشگاههای بی مجوز، فعالیت تخصصی و متناسب با خدماتی که حق بچه هاست ارائه نمی‌کند عنوان کرد: شماره مجوز آموزشگاه‌های تحت نظارت آموزش و پرورش بر تابلوهای سر در ورودی حک شده و مشخص است.

گرد با توصیه به خانواده ها مبنی بر اینکه با تبلیغاتی چون تضمین قبولی در دانشگاه‌های برتر اقناع نشوند، زیرا چنین تبلیغاتی نوعی کلاهبرداری است گفت: اگر گزارشاتی به دست ما برسد وارد عمل می شویم و با همکاری نیروی انتظامی و اماکن برخورد می کنیم . ما توقع داریم نیروی انتظامی برای احقاق حقوق مردم برابر قانون با آموزشگاه متخلف غیرمجاز که آموزش و پرورش معرفی کرده برخورد کنند. اگر مردم هم چنین مواردی را مشاهده کردند می‌توانند موارد را به ما اطلاع دهند. ضمن آنکه مردم می‌توانند به سایت ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها مراجعه و فهرست مراکز مجاز را ملاحظه کنند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید