افطاری که بحران ساز شد!

کدخبر: ۱۷۱۵۰۲
کمال اوکیم سفیر ترکیه در فلسطین اشغالی یک هفته پیش به افتخار شیخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، مراسم افطاری در منزلش ترتیب داد.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت ضمن افشای این مطلب افزود: این مراسم منجر به بروز بحران جدید در روابط ترکیه و اسرائیل شد.

این منبع خاطرنشان ساخت: وزارت امور خارجه اسرائیل به کمال اوکیم به خاطر دعوتش از شیخ رائد صلاح به این مراسم که همواره بر مخالفتش با موجودیت اسرائیل در سرزمین فلسطین اصرار می‌ورزد و هیچ حقی را برای صهیونیست‌ها در قدس و مسجد الاقصی و هیچ جای سرزمین فلسطین قائل نیست، اعتراض کرد.

در این وب سایت می‌خوانیم که این وزارتخانه با ارسال پیامی به این سفیر به وی اعلام کرد که شیخ رائد صلاح به جوسازی علیه رژیم اشغالگر قدس و حمله به ماموران پلیس این رژیم متهم است.

به نوشته این سایت، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که شیخ رائد صلاح در تحریک فلسطینیان به رویارویی با نظامیان اسرائیلی در شهر قدس نقش به سزایی دارد.

وزارت یادشده اقدام سفیر ترکیه به برگزاری مراسم افطاری به افتخار رهبر جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به باد انتقاد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید