جدیدترین اخبار از نبرد در پایتخت داعش

کدخبر: ۱۷۱۵۸۴
منابع خبری از در جریان بودن نبرد سنگینی در شهر رقه خبر می دهند. نبرد رقه یک نبرد با اهمیت در مبارزه با داعش به حساب می آید. چرا که این شهر پایتخت داعش در سوریه محسوب می شود.
جدیدترین اخبار از نبرد در پایتخت داعش

به گزارش اقتصادنیوز ، روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که نیروهای دموکراتیک سوریه توانسته اند در جریان نبرد رقه یکی از فرماندهان داعش به نام ابوخطاب التونسی را به هلاکت برسانند.

با این حال این گزارش می افزاید که مقاومت داعش در رقه تشدید شده و این گروه تروریستی با فراخواندن نیروهایش به این شهر توانسته در مقابل پیشروی نیروهای دموکراتیک مقاومت کند.

درهمین حال نشانه هایی از ضعف در نیروهای داعش مستقر در رقه دیده می شود. رسانه‌ها اخباری مبنی بر مذاکرات میان هیاتی از دیوان العشایر وابسته به داعش در رقه با نیروهای دموکراتیک سوریه را منتشر کردند که هدف از این مذاکرات خروج امن داعش از رقه است تا در مقابل، رقه به کردها تحویل داده شود. هدف داعش از این مذاکرات عقب نشینی به سمت استان دیرالزور عنوان شده است.

براساس گزارش های منتشر شده در رسانه ها، تاکنون تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه بر 3 محله از شهر رقه تایید شده است. با این حال این گزارش ها می افزاید که نیروهای دموکراتیک سوریه با پاتک های سنگین داعش مواجه هستند.

یکی از نقاطی که نبرد سختی بر سر آن در جریان است پادگان گردان 17 رقه است. این پادگان که در حومه رقه قرار دارد روز جمعه به تصرف نیروهای دموکراتیک سوریه که از پشتیبانی آمریکا برخوردارند درآمده بود. اما نیروهای داعش با انجام پاتک توانستند این پادگان را بار دیگر به کنترل خود در آورند.

در جریان این پاتک 23 نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شدند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید