پیاز قرمز را جایگزین پیاز سفید کنید!

کدخبر: ۱۷۱۶۷۴
پیازهای قرمز نه تنها سطح کورستین بیشتری دارند، بلکه سرشار از آنتوسیانین هستند، رنگدانه گیاهی که توانایی مولکول های کورستین را برای پاکسازی و همچنین از بین بردن رادیکال های آزاد که نه تنها باعث بروز سرطان هستند بلکه بیماری هایی مانند دیابت، بیماری قلبی و دیگر موقعیت های مرتبط با التهاب را منجر می شوند، افزایش می دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، دفعه بعد که خواستید پیاز خریداری کنید به جای پیازهای سفید رنگ، قرمزها را انتخاب کنید. هر دو نوع پیاز حاوی آنتی اکسیدان های بالقوه هستند اما تحقیقات نشان داده انواع قرمز این سبزی برای مقابله با سرطان قدرت بیشتری دارند.

وقتی محققان سلول های سرطانی انسان را در معرض عصاره پنج نوع پیاز مختلف قرار دادند، متوجه شدند پیاز قرمز در مقایسه با عصاره پیازهایی که رنگ روشن تری دارند، سه تا چهار برابر بیشتر، سلول های سرطانی را نابود کرده است.

این تحقیقات به صورت ویژه روی پیازهای منطقه انتاریو انجام می گرفت، چون به نظر می رسید غلظت ترکیب فلاونوئید کورستین پیازهای این منطقه از دیگر پیازها بیشتر است. سرپرست این تحقیقات می گوید نمی تواند با اطمینان اعلام کند پیازهای دیگر مناطق نیز، همین تاثیر را دارند اما احتمالش بسیار زیاد است.

برای آزمایش پیازها محققان روش جدیدی را برای کشیدن عصاره کورستین و دیگر ترکیبات از پنج نوع پیاز به کار بردند. سپس این عصاره را در ارتباط نزدیک با سلول های سرطانی کولورکتال قرار دادند. هر پنج نوع پیاز در کشتن سلول های سرطانی خوب بودند. اما تاثیر پیاز قرمز رنگ  بسیار بیشتر بود.

سرپرست این تحقیقات گفت: پیازهای قرمز نه تنها سطح کورستین بیشتری دارند، بلکه سرشار از آنتوسیانین هستند، رنگدانه گیاهی که توانایی مولکول های کورستین را برای پاکسازی و همچنین از بین بردن رادیکال های آزاد که نه تنها باعث بروز سرطان هستند بلکه بیماری هایی مانند دیابت، بیماری قلبی و دیگر موقعیت های مرتبط با التهاب را منجر می شوند، افزایش می دهد. آنتوسیانین ها، چیزی است که رنگ های قرمز، آبی، بنفش و سیاه موجود در بسیاری از میوه ها و سبزیجات را ایجاد می کند. متخصصان مدت ها است که توصیه می کنند از میوه و سبزیجاتی که رنگ های مختلف و غلیظ دارند استفاده کنید، بنابراین جای تعجب نیست که پیازهای قرمز رنگ از پیازهای سفید رنگ خاصیت ضد سرطانی بیشتری دارند. با این حال برای اولین بار است که این فرضیه توسط چنین آزمایشی به اثبات می رسد.

تحقیقات اخیر نشان داده بود که خوردن پیاز در از بین بردن سلول های سرطان سینه موثر است. گفته می شود پیاز ارتباط بین سلول های سرطانی را مختل و محیط را برای رشد آنها نامطلوب می کند، در نتیجه این سلول ها به مردن متمایل می شوند. گام بعدی محققان این است که نتایج این تحقیقات را روی انسان ها آزمایش کنند.

محققان همچنین امیدوارند تکنیک عصاره گیری که در تحقیقشان انجام دادند، این اجازه را به کورستین بدهد تا به غذاهای غنی شده و حتی داروها اضافه شود. برخلاف دیگر روش های عصاره گیری در این روش، از حلال کننده های سمی و مواد شیمیایی استفاده نشده بود.

در حال حاضر بهترین روش برای دریافت این مواد غذایی آن است که پیاز بخوریم. پس برای دریافت مزایای بیشتر، پیاز قرمز میل کنید چون هنگام پخته شدن پیاز مقداری از ترکیبات آنتی اکسیدان خود را از دست می دهد.

نتایج این تحقیقات نه تنها برای افرادی که پیاز مصرف می کنند مهم است، بلکه برای پروش دهندگان پیاز نیز اهمیت دارد چون می توانند بفهمند کدام یک از انواع پیاز دارای اهمیت بیشتری است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید