ضرورت تجهیز کردن کمپ های ترک اعتیاد توسط دستگاه های دولتی!

کدخبر: ۱۷۱۶۷۶
رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که بزرگ‌ترین مشکل کمپ‌های ترک اعتیاد، سیستم توانمندسازی آن‌ها است، گفت: مسئولین کمپ‌ها باید هر دو سال دوره آموزشی طی کنند تا سطح علمی‌شان ارتقا پیدا کند، اما این اتفاق نمی‌افتد و زمانی که نتوانند درمان را به خوبی انجام دهند، کمپ‌های غیر قانونی شکل می‌گیرند.

به گزارش ایران پزشک، سعید صفاتیان با اشاره به پیشینه سازمان‌های مردم نهاد و کمپ‌های ترک اعتیاد، گفت: این سازمان‌ها از سال ۱۳۸۰ در ایران مطرح شدند و در سیاست‌های کلان نظام و در قانون مبارزه با مواد مخدر، نام سازمان‌های مردم نهاد و کمپ‌های مرتبط با آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: این کمپ‌ها بخشی از درمان معتادین در کشور را بر عهده دارند و بیش از دو هزار واحد را تشکیل می دهند، اما در عین حال کمپ‌های غیر قانونی نیز وجود دارد که بیشتر مشکلات مربوط به همین کمپ‌های غیر قانونی است.

رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کمپ‌های قانونی و نوع مجوز آن‌ها اظهار کرد: کمپ‌های قانونی، کمپ‌هایی هستند که از سازمان بهزیستی مجوز می‌گیرند و با احراز شرایط، حدود شش ماه الی یک سال برای دریافت مجوز وقت صرف می‌کنند.

وی در پایان بزرگ‌ترین مشکل کمپ‌های ترک اعتیاد را سیستم توانمندسازی آن‌ها دانست و در رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: مشکل اصلی در این کمپ‌ها، سیستم توانمندسازی آن‌ها است؛ یعنی مسئولین کمپ‌ها و سیستم‌های دستگاه‌های دولتی کشور باید این کمپ‌ها را مجهز کنند. مسئولین کمپ‌ها باید هر دو سال دوره آموزشی طی کنند تا سطح علمی‌شان ارتقا پیدا کند، اما این اتفاق نمی‌افتد و زمانی که نتوانند درمان را به خوبی انجام دهند، کمپ‌های غیر قانونی شکل می‌گیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید