آزمایش موفق خودرو خودران ایرانی

کدخبر: ۱۷۱۷۰۴
به‌تازگی در پارک علم و فناوری هرمزگان، اولین خودروی خودران ایرانی با موفقیت آزمایش شد.
آزمایش موفق خودرو خودران ایرانی

بزرگ‌ترین خودروسازهای جهان در کنار تعدادی از شرکت‌های مطرح فناوری اعم از گوگل و اپل، سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه‌ی فناوری خودران کرده‌اند تا هرچه زودتر این تکنولوژی را پیاده‌سازی کنند. در حال حاضر خودروهای تسلا با تجهیز به سیستم خودران سطح ۲، هوشمندترین وسایل نقلیه‌ی موجود در بازار هستند. این در حالی است که تعداد زیادی از خودروسازان اعم از مرسدس بنز، بی‌ام‌و و نیسان از عرضه‌ی خودروهای تمام خودران در سال ۲۰۲۰ خبر داده‌اند.

خودروسازی داخلی برای جلوگیری از افزایش فاصله‌ خود با علم روز دنیای خودروسازی، باید سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در علوم نوین این صنعت انجام دهد. در همین حال متخصصان شرکت دانش‌بنیان صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس (PGITIC) مستقر در پارک علم و فناوری استان هرمزگان بعد از سه سال تحقیق و تست در قالب چهار گروه الکترونیک، کنترل‌، مکانیک و نرم‌افزار، موفق به طراحی و ساخت اولین سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده در ایران شدند.

پروژه‌ توسعه‌ فناوری خودران شرکت صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس در سال ۲۰۱۰ و با انجام فاز تحقیق و توسعه کلید خورده است. عملیات توسعه‌ی این پروژه در سال ۲۰۱۲ رسما آغاز شده و طراحی و پیاده‌سازی آن در سال ۲۰۱۴ انجام شده است. در نهایت فاز اول این پروژه در سال ۲۰۱۶ بهره‌برداری شد و طی سال جاری نیز به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد.

دکتر علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت:«این سیستم قابلیت نصب روی تمام خودروها با گیربکس اتوماتیک را دارا است. این سیستم بعد از نصب روی خودرو توانست اولین تست خود را به طول ۲۵ کیلومتر در مسیر تعیین‌شده بدون خطا و دخالت انسان با موفقیت به پایان برساند.»این سیستم بعد از انجام تمام آزمایش‌های ایمنی در نیمه دوم سال جاری با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید