ساعات کار خط 7 مترو تهران

کدخبر: ۱۷۱۷۷۵
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به تدریج سرفاصله قطارهای خط ۷ کاهش پیدا کرده و زمان بهره‌برداری نیز بیشتر می‌شود.

مازیار حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه چرا ایستگاه‌های افتتاح شده از خط ۷ تنها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: روال افتتاح خطوط مترو از یک شیوه استاندارد تبعیت می‌کند و ابتدا با سرفاصله بیشتر و مدت‌زمان کوتاه زیر بار می‌رود و با گذشت زمان سرفاصله‌ها کم و مدت زمان بهره‌برداری افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به شرایط خط ۷ گفت: طول خط بهره‌برداری شده ۲۲ کیلومتر است که هر رام قطار با توجه به سرعت مجاز حرکت برای رفت و برگشت در این فاصله حدود ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد که ما بتدریج این زمان را به ۳۰ دقیقه کاهش خواهیم داد و زمان بهره‌برداری از ایستگاه‌ها نیز بیشتر می‌شود.

حسینی ادامه داد: به طور معمول تمامی ایستگاه‌ها با چنین محدودیت‌های زمانی از لحاظ سرفاصله آغاز می‌شود و به تدریج هم سرفاصله‌ها کاهش پیدا کرده و هم طول زمان بهره‌برداری بیشتر می‌شود و این موضوع طبیعی است زیرا مترو یک صنعت دست‌ساز بشر است و با اینکه تمامی تست‌های فنی پیش از بهره‌برداری انجام می‌شود اما ممکن است اشکالات کوچکی در زمان بهره‌برداری باشد که باید در حالتی امن و ایمن این مشکلات خود را نشان داده و برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه بهره‌برداری از ایستگاه‌ها بر اساس پروتکل‌های استاندارد انجام می‌شود گفت: من به عنوان معاون حمل و نقل اجازه ندارم دستور بهره‌برداری از خطوط را بدهم بلکه تنها مشاور ذیصلاح پس از کنترل خط به طور مکتوب اجازه بهره‌برداری را بر اساس پروتکل‌های استاندارد اعلام می‌کند.

حسینی در خصوص اینکه در زمان بهره‌برداری خط ۳ برخی از مسافران از گردو غبار ایستگاه‌ها گلایه داشتند گفت: در خط ۷ سعی خواهد شد چنین اتفاقی را شاهد نباشیم زیرا در تمامی ۲۲ کیلومتر و ۱۹ ایستگاه عملیات عمرانی به اتمام رسیده و تنها ریزه کاری‌ها و در برخی ایستگاه‌ها و پله برقی‌ها باقی مانده که به تدریج تکمیل خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص تأمین برق خط ۷ مترو نیز تصریح کرد: برق این خط از پست شیخ بهایی به پست اصلی خود که در نزدیکی بیمارستان میلاد است منتقل شده و در حال حاضر از برق اصلی خود استفاده می‌کند، همچنین خط استندبای آن هم پست برق خط یک مترو است که در مواقع ضروری از آن استفاده می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید