اوکراین به دنبال تامین کننده سوخت هسته‌ای جدید

کدخبر: ۱۷۱۹۸۷
اوکراین در حال حاضر همه سوخت هسته‌ای مورد نیاز نیروگاه‌های هسته‌ای خود را از شرکت‌های TVEL روسیه و وستینگ‌هاوس آمریکا تامین می‌کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری تاس روز چهارشنبه خبر داد که شرکت انرگواتم اوکراین که مالک نیروگاه های هسته‌ای این کشور است در حال مذاکره با یک شرکت خارجی جدید برای تامین سوخت هسته‌ای مصرفی خود است که هم اکنون از آمریکا و اوکراین وارد می‌شود.

یوری نداشکوفسکی، رئیس انرگواتم در این باره اعلام کرد: یک تامین کننده سوم سوخت هسته‌ای سال گذشته تقاضای همکاری را مطرح کرد و ما هم اکنون در حال بررسی پیشنهادات این شرکت خارجی هستیم تاکنون این پیشنهادات در سطوح اولیه مذاکرات هستند؛ ما هم اکنون تنها دو تامین کننده سوخت هسته‌ای داریم.

او جزئیات بیشتری از جمله نام کشور این شرکت خارجی را مطرح نکرد.

دولت اوکراین اعلام کرده است که قصد دارد با تامین سوخت هسته‌ای خود از طرف های جدید، ‌وابستگی خود به روسیه در این حوزه را کاهش دهد.

این در حالی است که شرکت ‌TVEL روسیه هم اکنون بزرگترین تامین کننده سوخت هسته‌ای اوکراین به ارزش ۳۸۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶۶ است شرکت وستینگ هاوس آمریکا نیز در سال گذشته مقداری از سوخت هسته‌ای این کشور را به ارزش ۱۶۲ میلیون دلار تامین کرد.

اگر چه در سال گذشته سهم فروش مواد هسته‌ای روسیه به اوکراین ۳۶ درصد کاهش یافته  سهم وستینگ هاوس افزایش یافته است.

اوکراین هم اکنون دارای ۴ نیروگاه هسته‌ای با ۱۵ راکتور فعال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید