حساب توییتر شبکه الجزیره قطر به حالت تعلیق درآمد

کدخبر: ۱۷۲۲۳۹
اکانت توییتر شبکه تلویزیونی الجزیره قطر با حدود 12 میلیون دنبال کننده، دیروز برای دقایقی به دلیل نامشخص از سوی توییتر به حالت تعلیق درآمد. الجزیره بزرگترین شبکه تلویزیونی قطر است؛ کشوری که در حال حاضر از طرف بیشتر همسایگان خود از جمله عربستان و امارات تحت فشار قرار گرفته است.
حساب توییتر شبکه الجزیره قطر به حالت تعلیق درآمد

بعد از کمتر از یک ساعت، حساب کاربری دوباره در دسترس قرار گرفته ولی 12 میلیون دنبال کننده آن به حدود 600 حساب کاهش پیدا کرده و احتمال دارد که در ساعات آینده، این موضوع نیز به حالت اولیه اش برگردد.

با این حال، علت معلق شدن حساب کاربری همچنان نامشخص است.در قوانین توییتر که جستجو کنید، می توان سه علت را برای چنین اتفاقی یافت:

ارسال اسپم، هک شدن یا در معرض هک قرار گرفتن ،مشارکت در رفتار تهدید آمیز، مانند تهدید سایر حساب های کاربری و یا جعل هویت

حساب دیگری از الجزیره در توییتر با انتشار خبر تعلیق اکانت اصلی، می نویسد که «این یک کمپین از پیش سازمان یافته است». خبرگزاری العربیه در این میان می نویسد که توییتر معمولاً حساب های تایید شده ای که هک شده اند یا در معرض هک شدن قرار گرفته اند را تعلیق می کند ولی تا کنون نشانی از هک شدن حساب کاربری الجزیره وجود نداشته است.

خود الجزیره هم فعلاً صحبتی از هک شدن حساب توییترش به میان نیاورده و حالا در حساب اصلی خبر می دهد که همه چیز به حالت عادی برگشته ولی فعلاً می توان احتمال هک شدن را عامل اصلی تعلیق موقت حساب دانست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید