دلیل استعفای سفیر آمریکا در قطر انتقاد از ترامپ بود

کدخبر: ۱۷۲۳۱۷
در بحبوحه تنش های میان عربستان و قطر استعفای سفیر آمریکا در دوحه به ابهامات این تحولات افزود اما یک روزنامه انگلیسی مدعی شده که دلیل این کناره گیری انتقاد از اقدامات ترامپ بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، «دانا شل اسمیت» سفیر آمریکا در قطر طی روزهای گذشته از سمت خود کناره گیری کرد بررسی عملکرد وی در ماه های اخیر نشان می دهد که پس از برکناری «جیمز کومی» از ریاست پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) که به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت، اسمیت انتقادات تندی را متوجه ترامپ کرده بود.

جیمز کومی به دلیل آنکه در حال انجام تحقیقاتی درباره ارتباط تیم ترامپ با روسیه و مداخله احتمالی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بود، توسط ترامپ برکنار شد.

به نوشته ایندیپندنت اسمیت دست کم با انتشار ۲ پیام در توئیتر نسبت به تصمیم ترامپ برای اخراج کومی واکنش نشان داده و از آن انتقاد کرده بود.

بر همین اساس اقدام ترامپ در مواجه با بحران ایجاد شده میان قطر و عربستان و اظهارات وی در خصوص حمایت دوحه از تروریسم موجب شد تا به اختلافات میان اسمیت و ترامپ افزوده شود.

اسمیت همواره از قطر به عنوان یکی از همپیمانان مهم آمریکا در مبارزه با تروریسم یاد می کرد اما ترامپ در هفته های اخیر بصورت مرتب این کشور را به حمایت از تروریسم متهم می کرد.

همین اختلافات در نهایت منجر به کناره گیری دانا شل اسمیت از سمت خود شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید