بازتاب حمله موشکی در رسانه‌های بین‌المللی

کدخبر: ۱۷۲۴۹۰
روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بزرگ دنیا از جمله «سی‌.ان‌.ان»، «گاردین»، «الجزیره»، «نیویورک تایمز»، «فاکس نیوز» و ... نسبت به حمله موشکی ایران به مقر تروریست‌ها در سوریه واکنش نشان دادند.
بازتاب حمله موشکی در رسانه‌های بین‌المللی

به گزارش ایسنا، پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عاملان جنایت تروریستی اخیر تهران (۱۷ خرداد) و انهدام مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری داعش در شهر دیرالزور سوریه، واکنش‌های متعددی را در رسانه‌های بین‌المللی به همراه داشته است.

«سی.ان‌.ان» تیتر زد: موشک‌های ایرانی نیروهای داعش را در شرق سوریه هدف گرفتند.

این شبکه خبری، مصاحبه‌ای با چند کارشناس انجام داد و در خبر خود، اقدام ایران را عجیب و بی‌سابقه خواند. مجری شبکه «سی.ان.ان» اشاره کرد که ایران چند دهه است این موشک‌ها را در اختیار دارد اما از آن‌ها استفاده نکرده است. کارشناسان این برنامه نیز دلیل ایران برای حمله به تروریست‌های داعش را انتقام از حمله اخیر آن‌ها به مجلس و حرم امام خمینی (ره) دانستند.

«نیویورک تایمز»، «المانیتور»، «شینهوا»، «واشینگتن پست»، «گاردین»، «المصدر»، «هاآرتص»، «سیدنی مورنینگ هرالد» و «اکسپرس» از جمله روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مهمی بودند که خبر حمله موشکی ایران را تیتر کردند.

«الجزیره» به نقل از سپاه پاسداران، به ارتباط بین حمله هفدهم خرداد نیروهای تکفیری به تهران و حمله موشکی ایران به شهر دیرالزور اشاره کرد.

اکثر خبرگزاری‌های بین‌المللی از اینکه ایران با گذشت سه دهه از در اختیار داشتن این سلاح‌های موشکی برای اولین بار از آن‌ها استفاده کرده، ابراز تعجب کرده‌اند.

 

در ادامه به تیتر برخی از این روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های خبری می‌پردازیم:

«گاردین»: ایران در حمله موشکی خود به مقر داعش در سوریه، تروریست‌ها را مورد هدف قرار داد

«واشنگتن پست»: ایران هشدار داده حمله موشکی به داعش در سوریه می‌تواند تکرار شود

«اسکای نیوز» عربی: انتقام ایران از داعش در سوریه

«نیویورک تایمز»: ایران برای تلافی حملات تروریستی تهران، به داعشی‌ها موشک پرتاب کرد

«سی.ان.بی.سی»: سپاه انقلابی ایران به خاطر حملات تهران، ‌به سوریه حمله کرد

«فاکس نیوز»: در پاسخ به حملات تهران، ایران علیه داعش در سوریه دست به حمله زد

«المنار»: در پاسخ به تجاوزهای تروریست‌ها به تهران،‌ موشک‌های سپاه ایران پایگاه‌های تروریست‌ها در دیرالزور را مورد هدف قرار دادند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید