شاخص بورس همچنان در سراشیب سقوط

کدخبر: ۱۷۲۵۰۲
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی نظاره‌گر تداوم تخلیه هیجان شب‌ انتخابات اخیر ریاست جمهوری از نماگرهای منتخب این بازار بودند که تابلوی معاملات بازار پایه فرابورس این روزها جای تالار معاملات بورس تهران را گرفته است.
شاخص بورس همچنان در سراشیب سقوط

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 29 خرداد ماه 96 با کاهش 130 واحدی روی رقم 78 هزار و 860 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 64 واحدی عدد 16 هزار و 941 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 148 واحدی به رقم  85 هزار و 703  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با کاهش 135 واحدی به رقم  54 هزار و 406  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 33 واحدی عدد  176 هزار و 604  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 4 واحدی به 895 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت اصفهان با 28 واحد ،پالایش نفت بندر عباس و بانک تجارت هریک با 20 واحد و پالایش نفت تهران با 17 کاهش بیشترین تاثیر منفی  را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با 35 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 33 واحد و مخابرات ایران با 17 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 110 میلیارد تومان ثبت شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 426 میلیون  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 31 هزار و 504  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، کارت اعتباری ایران کیش، شیشه و گاز، حق تقدم خرید سهام بیمه حافظ، شیرین دارو و حق تقدم آن، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر و سیمان ممتازان کرمان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه معدنی و صنعتی صبانور، گروه دارویی البرز، کاشی پارس، قند اصفهان، پتروشیمی فارابی، معدنی دماوند، گلوکزان، تأمین ماسه ریخته‌گری، نفت پاسارگاد، پتروشیمی خراسان، اختیار خرید و فروش فولاد مبارکه، عمران و توسعه شاهد، صندوق زمین و ساختمان  مسکن شمال‌غرب، تولید تجهیزات سنگین هپکو، مجتمع معادن مس تکنار، فولاد مبارکه اصفهان و قند لرستان متوقف شدند. 

به گزارش فارس امروز بازار 2 بورس تهران که معاملات درون‌گروهی اختصاص دارد 80  میلیون سهم بانک آینده به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی سهامدار عمده این سهم همراه بود. در مخابرات ایران اما امروز 53 میلیون سهم به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین بیش از 26 میلیون سهم بانک تجارت به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده انتقال یافت و اندکی بیش از 25 میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن پردیس به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین 17.5 میلیون سهم صنایع آذراب به ارزش 5.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود.

در پتروشیمی جم نیز 10  میلیون سهم به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در نهایت امروز اندکی بیش از یک میلیون سهم همراه اول به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده این شرکت کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی معاملات خود را به روندی متعادل اما کم‌حجم در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) آغاز کرد که در پایان معاملات امروز به دلیل تداوم سکون حقوقی‌ها و در عین حال عدم گردش نقدینگی در کلیت معاملات بازار سهام، بازاری سراسر رکودی و رخوت‌آور را با قرمزپوش شدن نماگرهای منتخب این بازار رقم زد.

وضعیت کنونی بازار سهام در حدی است که تابلوی معاملات بورس تهران با حضور بیش از 250 شرکت بزرگ متنوع هم اکنون از چشم معامله‌گران این بازار افتاده و تابلوی معاملات پایه بازار بورس با مجموعه‌ای از شرکت‌های اغلب زیان‌ده و یا حتی دچار توقف در فعالیت با اقبال سفته‌بازان و سودجویان کوتاه‌مدت‌نگر مواجه است.

به گزارش فارس، عدم گردش پول در بازار سهام در کنار سکون حقوقی‌ها باعث شده تا برخی معامله‌گران به اصطلاح تحت عنوان از تالار شیشه‌ای تحت عنوان بازاری که کمر آن شکسته شده یاد کنند. بازاری که معلوم نیست حتی با تغییر کابینه جدید دولت بتواند اکسیژن جدیدی را برای معامله‌گران این بازار رقم بزند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید