صورت و گونه های خود را اینگونه لاغر و چاق کنید

کدخبر: ۱۷۲۵۳۳
راههای لاغر و چاق شدن صورت را بشناسید و بدون اینکه خود را دچار عوارض استفاده از روش های تزریقی و دارویی پرخطر کنید به زیبایی طبیعی صورت خود برسید.
نبض ما– صورت چاق باعث جوان نشان دادن شما می شود. خیلی از افراد دنبال راههایی برای چاق شدن صورت و گونه ها هستند.

استفاده از خیار برای چاق شدن صورت

خیار از انواع میوه های پر آب تلقی می شود که برای آبرسانی پوست و لطیف شدن پوست صورت مفید است. استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می تواند به پرتر شدن صورت کمک کند. برای چاق شدن صورت خیار را رنده کرده و روی پوست صورت خود بمالید.

استفاده از گلاب برای چاق شدن صورت

برای آبرسانی به سلول های پوست و چاق شدن صورت می توانید از گلاب مرغوب نیز استفاده کنید به این ترتیب که گلاب را باید بر روی پوست صورتتان به مدت ۲۰ دقیقه کمپرس کنید. از کمپرس گلاب می توانید هفته ای ۳ بار و به مدت ۲۰ دقیقه استفاده کنید.

چاق شدن صورت با ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را بر روی گونه های خود قرار دهید و سپس به صورت دورانی این ژل را بر روی گونه های خود مالش دهید. این روش را باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از رفتن به حمام انجام دهید و هر روز آن را تکرار کنید هم چنین می توانید روزانه ۲۵۰ میلی گرم آب آلوئه ورا را مصرف کنید.

خوردن سالاد کاهو و جوانه گندم

گنجاندن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده غذایی روزانه می تواند تاثیر زیادی بر روی نشاط و شادابی پوست صورت و هم چنین چاق شدن صورت بگذارد. جوانه گندم دارای ویتامین های E  و B است و می تواند تاثیر زیادی بر روی آبرسانی پوست و افزایش آب میان بافتی داشته باشد.

چاق شدن صورت با سیب

سیب از انواع میوه هایی است که برای سلامت پوست مفید است. وجود کلاژن و الاستینموجود در سیب باعث می شود تا پوست شما نرم تر و چاق شود. برای چاق شدن صورت ابتدا سیب زرد و یا قرمزی را تکه تکه کنید و تکه های سیب را در درون مخلوط کن بریزید تا نرم شوند سپس سیب های له شده را به مدت ۳۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

چاق کردن گونه ها با نیشگون

برای چاق شدن صورت و گونه به آرامی نیشگون های ریز از بالا و پایین گونه خود بگیرید. نیشگون های کوچک باعث ورم و آسیبدیدگی نمی شود اما باعث سرخ شدن طبیعی گونه ها و براق تر نشان داده شدن آن می شود.

چاق شدن صورت با یوگا

شما با تمریناتی ساده و ملایم می توانید جریان خون در صورت و گونه ها را تحریک کرده و صورت تان را جوان تر نشان دهید. هرچند با این روش ها چربی و یا پوست بیشتری برروی گونه های شما اضافه نمی شود، اما بعد از اجرای این روش گونه های شما چاق تر به نظر می رسد.

راست نشسته و شانه های خود را ریلکس کنید. سینه تان را بیرون داده و فشار برروی بالاتنه را کاهش دهید. کمی دهان خود را باز کرده و لبهایتان را طوری جمع کنید که دندان ها معلوم نباشند. کمی گوشه های دهانتان را به عقب کشیده و هر دو را تا یک سطح و تا دندان مولر عقب بکشید.

حالت حاصل شده بر روی صورتتان را برای مدت ۳۰ ثانیه حفظ نمایید. باید کشیده شدن ماهیچه های درون گونه و دهان را حس نمایید. کم کم حالت را رها کرده و به صورت عادی برگردید.

روش هایی برای لاغر کردن صورت

در حالت کلی با افزایش وزن، صورت نیز مانند سایر نقاط بدن دچار چاقی می شود. یکی از روش های موثر برای لاغری صورت، لاغر کردن کل بدن است. برای این کار در گام اول باید تغذیه تان را اصلاح کنید. توصیه می کنیم مواد غذایی سرشار از فیبر را در الویت برنامه ی غذایی تان قرار دهید. دانه های روغنی، سبزیجات و میوه های تازه جزو انتخاب های غذایی برای رسیدن به خوش اندامی هستند. علاوه بر این لازم است که روزانه حداقل یک و نیم لیتر آب بنوشید تا بهتر بتوانید سموم بدن را دفع کنید.

یادتان باشد که ورزش منظم (دو مرتبه در هفته) مفید است. بهتر است دوی نرم یا پیاده روی تند را انجام دهید، چون کمک بیشتری به دفع چربی بدن و بدون شک چربی صورت می کند.

جمع‌‌کننده‌ها

بیشتر گیاهان قابض (جمع‌کننده اندام) برای لاغر کردن صورت مفید هستند چون خاصیت جمع‌کنندگی پوست را هم دارند. مثل پوست انار، پوست درخت بلوط، برگ خشک سماق، گلنار و… . می‌توانید از این گیاهان برای بخور دادن استفاده کنید؛ یعنی مقداری از این گیاهان را در آب بریزید و بجوشانید و بخور دهید.

آب درمانی

شستن صورت با آب خنک هم به مرور می‌تواند صورت را کوچک‌تر و لاغرتر کند البته این کار باعث براق و شفاف شدن پوست‌تان هم می‌شود. یک راه دیگر هم استفاده از حوله مرطوب است. یک حوله را مرطوب و سرد کرده و بعد آن را روی صورت بگذارید  و چند دقیقه اجازه دهید سردی آن به صورت‌تان نفوذ کند.

استفاده از روغن

یک راه دیگر استفاده از روغن‌هاست. روغن صندل و روغن مورد می‌تواند مفید باشد. به این صورت که روغن را روی صورت‌تان بمالید و روی آن با سلفون بپوشانید بین نیم‌ساعت تا یک ساعت اجازه دهید این روغن و سلفون روی پوست‌تان باشد. باید این کار را چند بار انجام دهید و به مرور تاثیرش را ببینید.

ماساژ صورت

خیلی‌ها ماساژ را برای لاغر شدن صورت توصیه می‌کنند اما باید بدانید این ماساژ در صورتی به شما کمک می‌کند که شرایط آن را رعایت کنید. ماساژ صورت برای لاغر شدن کمی متفاوت است. این ماساژ باید کمی شدید و طولانی‌مدت باشد؛ یعنی تا آستانه درد باید صورت‌تان را ماساژ دهید. زمان آن هم بسیار مهم است.

این ماساژ باید بیشتر از یک ساعت و نیم طول بکشد تا به مرور چربی‌های ناحیه صورت را آب کند. بدون مراجعه به متخصص ماساژ هم می‌توانید این کار را خودتان انجام دهیدبه شرط آنکه تکنیک‌های یک ماساژ درست را با مشورت متخصص آموزش ببینید؛ البته اگر تحمل کمی درد و مدت زمان طولانی آن را دارید.

سه قدم تا کوچک شدن غبغب

چاقی غبغب از آن نکات آزاردهنده است که روی صورت هم تاثیر می‌گذارد. برای لاغر کردن این قسمت از صورت و گردن می‌توانید از ماساژ استفاده کنید:

  1. برای این تمرین‌ها باید بنشینید در حالی که پشت‌تان کاملا صاف، شانه‌های‌تان رو به پایین و بازوهای‌تان کشیده است؛ دست‌ها را روی زانوها قرار دهید.
  2. سرتان را به آهستگی بالا بیاورید و همزمان از بینی به مدت پنج ثانیه نفس بکشید. پنج ثانیه نفس‌تان را حبس کنید و چشم‌های‌تان را ببندید. همزمان، لب پایین‌تان را روی لب بالا بگذارید، انگار با کسی قهر کرده‌اید. بعد به آهستگی رها کنید سپس این تمرین را دوباره شروع و حدود ۱۰ بار تکرار کنید.
  3. سرتان را به آهستگی پایین بیاورید و در همان حال چانه را به سینه‌تان نزدیک کنید. این تمرین را همزمان با بیرون دادن نفس از بینی انجام دهید. پنج ثانیه در این حالت بمانید و بعد سرتان را به آهستگی بالا بیاورید. ۱۰ بار هم این حرکت را انجام دهید.
  4. سرتان را کاملا صاف نگه دارید، چانه‌تان را به آهستگی جلو بیاورید و پنج ثانیه در این وضعیت بمانید. این تمرین هم باید ۱۰ بار انجام شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید