همکاری مایکروسافت با سازمان ملل

کدخبر: ۱۷۲۶۵۳
امروزه مشکل می‌توان بدون هویت و وجود اوراق شناسایی معتبر در جهان زندگی کرد، زیرا پیشبرد امور مختلف شغلی و شخصی و درمانی و ... به این اسناد وابسته است.
همکاری مایکروسافت با سازمان ملل

برخی افراد به هر علت مانند فقدان تابعیت کشوری خاص یا علل دیگر فاقد اوراق هویت و شناسایی هستند و این امر زندگی را برای آنها دشوار می کند.

تعداد این افراد به علت وقایعی همچون جنگ های طولانی و دیگر بلایا روز به روز در حال افزایش است و بر اساس آخرین برآوردها به 1.1 میلیارد نفر رسیده است.

سازمان ملل در تلاش است تا برای این افراد اوراق شناسایی دیجیتال صادر کند و به همین منظور با شرکت هایی مانند Accenture  و  Avanadeهمکاری کرده است. با استفاده از این اوراق شناسایی و ردگیری جغرافیایی این افراد ممکن می شود و در عین حال وعده داده شده که امنیت و حریم شخصی آنان هم محفوظ بماند.

حال مایکروسافت هم به این طرح پیوسته تا با استفاده از داده های بیومتریک و خاص هر فرد مانند اثرانگشت و اسکن عنبیه چشم بتوان هویت افراد فاقد شناسنامه را شناسایی کرد.

صدور شناسنامه های دیجیتال برای افراد مذکور بخشی از طرح ID2020 سازمان ملل در راستای تحقق اهداف این سازمان به منظور توسعه پایدار است که بر مبنای ان هر فردی در جهان باید دارای هویت رسمی باشد. این سیستم به حل مشکلات پناهندگان کمک شایانی می کند و البته به کمک دولت ها و سازمان های مالی نیز خواهد آمد تا وظایف خود را با شفافیت بیشتری انجام دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید