مجتهد: پادشاه عربستان بزودی کناره‌گیری می‌کند

کدخبر: ۱۷۲۷۵۵
مجتهد فعال سیاسی معروف سعودی گفت : سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان بزودی به نفع محمد بن سلمان ولیعهد جدید کناره گیری خواهد کرد.
مجتهد: پادشاه عربستان بزودی کناره‌گیری می‌کند

به گزارش ایرنا، مجتهد روزچهارشنبه درصفحه اجتماعی توییتری خود نوشت که ملک سلمان به دنبال خلع محمد بن نایف ولیعهد سابق و تعیین محمد بن سلمان فرزند خود به عنوان ولیعهد جدید در آینده نزدیک کنار خواهد رفت.

وی که به نظر می رسد از اعضای نزدیک به خاندان آل سعود است،افزود: طبق اطلاعات او با اعلام دستورات جدید سلطنتی یک خشم عمومی در خاندان آل سعود وجود دارد اما هنوز مشخص نیست که آیا از داخل این خشم یک نافرمانی و سرکشی علیه فرامین جدید پادشاه عربستان ظهورخواهد کرد یا نه؟

مجتهد مدعی شد که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریکا از این موضوع اطلاع داشت اما موسسات و نهادهای آمریکایی، کشورهای اروپایی بسیارغافلگیر شده اند.

سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی با صدور حکم سلطنتی، «محمد بن‌نایف» را از ولیعهدی برکنار و «محمد بن ‌سلمان» را که پیشتر جانشین ولیعهد بود به عنوان ولیعهد و جانشین خود تعیین کرد.

پادشاه سعودی همچنین محمد بن ‌نایف را از تمامی مسؤولیت‌هایش از جمله ریاست شورای وزیران و وزارت کشور برکنار و «عبدالعزیز بن ‌سعود» را به عنوان وزیر کشور جدید معرفی کرد.

طبق حکم ملک سلمان، بن ‌سلمان علاوه بر ولیعهدی و معاون نخست‌ وزیر، همچنان تصدی وزارت دفاع را برعهده خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید