معرفی تکنیک جدید فیسبوک برای محافظت ازعکس های پروفایل

کدخبر: ۱۷۲۹۰۴
فیسبوک برای محافظت از عکس های پروفایل کاربران و جلوگیری از سو استفاده، کپی یا انتشار آنها، روش جدیدی را معرفی کرده که برای اولین بار در هندوستان مورد استفاده قرار گرفته است.
معرفی تکنیک جدید فیسبوک برای محافظت ازعکس های پروفایل

کاربرانی که با این روش، از عکس های پروفایل خود محافظت می کنند، اطمینان خاطر دارند که هیچکس قادر به ارسال،دانلود، یا تگ عکس آنها برای غریبه ها نیست.

عکس هایی که در این طرح مورد محافظت قرار گرفته اند، با یک کادر آبی رنگ به دور عکس پروفایل مشخص شده اند. طبق ادعای فیسبوک، حداقل در سیستم عامل های اندروید نیز افراد نمی توانند از عکس پروفایل اسکرین شات بگیرند.

بر طبق ادعای مسئولین فیسبوک، این اقدام به درخواست مسئولین بلندپایه هندی صورت گرفته چرا که برخی از زنانی که در انتخابات شرکت می کننداز عکس های جعلی دیگران برای عکس پروفایل خود استفاده کرده و باعث فریب دیگران می شوند و این اقدام آزمایشی فیسبوک، گامی در جهت جلوگیری از هرگونه سواستفاده از عکس های پروفایل دیگران است.

کارشناسان فیسبوک معتقدند با اضافه کردن design overlay به عکس ها، شاهد کاهش ۷۵ درصدی کپی آنها توسط غریبه ها می شویم. این کار باعث کاهش سرقت عکس های پروفایل می شود و کاربران می توانند با مراجعه به سیستم فیسبوک سریعا اینکار را انجام دهند اما این سیستم برای کاربرانی که عکس های پروفایل آنها در شب گرفته شده، کار نمی کند. با وجود اینکه فیسبوک معتقد است جلوی اسکرین شات گرفتن از عکس های پروفایل را از طریق سیستم های اندروید گرفته است، اما این راه همچنان از طریق لپتاپ و کامپیوترهای شخصی باز است و آن کادر آبی تنها از لحاظ بصری موثر است و کارکرد عملی دیگری ندارد.

حال باید دید، فیسبوک برای تقویت این روش محافظتی خود از عکس های پروفایل چه تمهیدات دیگری اندیشیده است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید