بررسی گوشی هوشمند اقتصادی وان پلاس 5

کدخبر: ۱۷۳۳۱۱
گوشی هوشمند وان پلاس 5، پرچم دار جدیدی است که این روزها بازار را در دست گرفته است و توجهات زیادی را به خود جلب کرده، در این مطلب به بررسی حواشی گوشی هوشمند وان پلاس 5 می پردازیم.
بررسی گوشی هوشمند اقتصادی وان پلاس 5

گوشی هوشمند وان پلاس 5، محصول جدید کمپانی وان پلاس است که با قیمت پایین خود بسیار جنجال به پا کرده است. حواشی زیادی در رابطه با وان پلاس 5 شنیده می شود. خبر های لو رفته ای قبل از عرضه وان پلاس 5 شنیده شد که در این خبر ها با واقعیت فاصله زیادی داشته، در ادامه به بررسی دقیق تر این موارد می پردازیم.

طراحیدر خبر های درز کرده ظاهر وان پلاس 5، طراحی بسیار معمولی داشت و نکته بسیار خاصی در طراحی آن دیده نمی شد؛ اما هنگامی که گوشی هوشمند عرضه شد ویژگی هایی از آیفون 7 پلاس در وان پلاس 5 دیده شده است که بسیاری از منابع وان پلاس را به کپی برداری متهم کرده اند. جای قرار گیری دوربین وان پلاس 5 و آیفون 7 دقیقاً شبیه به یکدیگر هستند.

البته این اولین باری نیست که کمپانی های آسیایی به کپی برداری از آیفون متهم شده اند، یک نمونه دیگر کپی برداری از آیفون 7 پلاس،Oppo R11 است.

حواشی گوشی هوشمند اقتصادی وان پلاس 5

سخنگوی وان پلاس در مصاحبه ای قبل از عرضه وان پلاس 5 به این نکته اشاره کرده بود که وان پلاس دارای طراحی منحصر به فرد و جدیدی است، ولی پس عرضه وان پلاس 5 تنها تقلیدی ضعیف از آیفون 7 پلاس در طراحی دیده شد.

دوربینبدون شک یکی از نقاط عطف وان پلاس 5، دوربین دوگانه این گوشی هوشمند است، وان پلاس 5 با شعار فوکوس بر روی اشیا مهم عرضه شد، دوربین وان پلاس 5، دوربین دوگانه با دو لنز جداگانه با کیفیت های 16 مگا پیکسل، دیافراگم 1٫7، لنز 20 مگا پیکسلی با دیافراگم 2٫6، دارد. سنسور استفاده شده در دوربین این گوشی هوشمند سنسور Sony IMX 398 است. دوربین وان پلاس 5 کیفیت مناسبی دارد و دارای حالت عکاسی پرتره است که این حالت عکاسی نیز از آیفون 7 پلاس تقلید شده است.

نکته منفی که در دوربین وان پلاس 5 دیده می شود و سر و صدای زیادی نیز به پا کرده است، نقص در زوم اپتیکال دوربین وان پلاس 5 است، باید دید کمپانی وان پلاس حرکتی برای رفع نقص دوربین وان پلاس 5 انجام می دهد.

بنچمارکنکته بسیار جالبی که در نظرسنجی های معتبر در رابطه با وان پلاس 5 مشاهده می شود، استقبال کاربران از سیستم عامل گوشی هوشمند وان پلاس 5 است. سیستم عامل سری گوشی های وان پلاس اکسیژن OS است که شباهت هایی به سیستم عامل اندروید دارد و بسیاری از منتقدان سیستم عامل اکسیژن را نسخه بهبود یافته اندروید می دانند. البته بسیاری از افراد نیز با سیستم عامل جدید وان پلاس مخالف هستند و این سیستم عامل را ضعیف و پایین تر از اندروید می دانند. در بازار و در میان منتقدان موج عجیبی ایجاد شده است که بخشی از افراد به شدت طرفدار وان پلاس 5 هستند و ایرادهای این گوشی هوشمند را به هیچ وجه نمی بینند و دسته ای دیگر نیز مخالف سر سخت این گوشی هوشمند هستند و ویژگی های مثبت وان پلاس 5 را مشاهده نمی کنند.

صفحه نمایشدر سال 2015 کمپانی وان پلاس در عرضه وان پلاس 2 از صفحه نمایش full HD استفاده کرد، امروزه استفاده از صفحه نمایش با کیفیت در بسیاری از گوشی های هوشمند تبدیل به یک ضرورت شده است، صفحه نمایش های بزرگ و لبه به لبه در واقع ترند این روز های بازار است

صفحه نمایش وان پلاس 5، صفحه نمایشی بسیار با کیفیت و دارای کیفیت full HD AMOLED است که به خوبی با صفحه نمایش های پرچم داران بزرگ بازار مانند گلکسی S8 یا ال جی G6 برابری می کند. وان پلاس 5 در عرضه سه گوشی هوشمند اخیر خود از شعار Never Settle برای توصیف صفحه نمایش گوشی های هوشمند خود استفاده کرده است.

مشکل Wi-Fiتعداد کاربران کمی از روتر های دو باندی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند، این قابلیت باعث می شود تا کاربر با سرعت بیشتری به اینترنت متصل شود و سرعت انتقال داده ها افزایش پیدا کند. وان پلاس 5 در اتصال به روتر های دو باندی با مشکل مواجه می شود. وان پلاس 5 دارای ویژگی های بسیار خوبی است که در کنار این ویژگی های خود و قیمت مناسب، این مسائل جزئی به چشم خریدار و یا کاربر نمی آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید