درمان کودکان اوتیسم به کمک ربات ها

کدخبر: ۱۷۳۳۷۰
محققان ادعا می کنند روبات ها به زودی می توانند به کودکان اوتیسمی به شیوه ای کمک کنند که پزشکان قادر به انجام آن نیستند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از روزنامه دیلی میل، گروهی از محققان بین المللی که نوعی روبات را برای این منظور طراحی کرده اند، امیدوارند این روبات به عنوان یک درمانگر عمل کرده و توانایی کودکان مبتلا به اوتیسم را برای گفت و گو تقویت کند.

این روبات همچنین می تواند به کودکان اوتیسمی آموزش دهد که چگونه نوبت بگیرند؛ مهارتی که بسیاری از این بیماران اغلب فاقد آن هستند.

این روبات به نام 'نائو' (Nao) با اسکن حرکات صورت و بدن کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، عمل می کند؛ به این صورت که با ارزیابی این تصاویر موثرترین روش را برای جلب توجه کودکان مبتلا به اوتیسم ارائه می دهد.

نائو به پزشکان اجازه می دهد تا یک برنامه درمان مشخص را بر اساس میزان علاقمندی هر یک از کودکان اوتیسمی به فعالیت هایی که توجه آنان را برای مدت طولانی تری به خود جلب می کند، طراحی کنند؛ این روش درمانی راه هایی را برای ارتباط با این کودکان فراهم می کند که پیش از این هیچ وقت وجود نداشتند.

به گفته محققان، این روبات همچنین در آینده با جمع آوری اطلاعات مربوط به کودکان مبتلا به اوتیسم، می تواند به عنوان یک ابزار تشخیصی در درمان این بیماران به کار گرفته شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید