وزیر دفاع قطر : علیه ما اعلام جنگ کرده اند

کدخبر: ۱۷۳۵۵۸
وزیر دفاع قطر تاکید کرد که برخی کشورها با تحریم قطر عملا علیه این کشور اعلام جنگ کرده اند.
وزیر دفاع قطر : علیه ما اعلام جنگ کرده اند

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، امارات و عربستان و بحرین و مصر به همراه برخی دیگر از کشورها اخیرا روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و مرزهای هوایی و دریایی و زمینی خود را به روی این کشور بستند.

خالد العطیه وزیر مشاور در امور دفاعی قطر امروز جمعه گفت: "حمله (تبلیغاتی و سیاسی) و محاصره، به منزله اعلام جنگِ بدون خونریزی است".

وی این پرسش را مطرح کرد که "بستن مرزهای دریایی و زمینی و هوایی برای ضرر رساندن به شهروندان و ضربه زدن به بافت اجتماعی بین کشورهای عرب خلیج فارس چه توصیفی دارد؟ حتی دام ها و شترها از این اقدام ظالمانه در امان نمانده اند.

خالد العطیه در سخنان مطبوعاتی خود افزود: پایگاه نظامی ترکیه در قطر در صدر محور نشست هایش با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فکری ایشیق همتای ترکیه ای وی خواهد بود.

وی تاکید کرد: قطر و ترکیه روابط تاریخی و مستمر دارند و سفرش (به آنکارا) در چارچوب تقویت همکاری دفاعی بین دو کشور صورت می گیرد.

خالد العطیه گفت: رابطه قطر با آمریکا یک رابطه راهبردی بویژه در ارتباط با مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: بستن پایگاه العدید آمریکا در قطر به هیچ وجه مطرح نیست.

این مسئول قطری از آنچه "تلاش کشورش برای کمک به مردم سوریه از طریق شرکای بین المللی" خواند، سخن گفت و افزود: این شرکاء، گروه دوستان سوریه و درصدر آنها آمریکا است، لذا همه مطالب گفته شده مبنی بر حمایت (قطر) از گروههای تروریستی اصلا صحت ندارد و می خواهند با طرح این مطالب، قطر را بد جلوه دهند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید