درآمد باورنکردنی اپل از اپ استور در سال جاری

کدخبر: ۱۷۳۵۷۷
بی شک اپل در حال حاضر به یکی از بزرگ ترین ماشین های پول سازی در جهان تبدیل شده است. هر محصولی که لوگوی این شرکت بر روی آن حک شده باشد به یکی از موفق ترین محصولات تبدیل می شود.
درآمد باورنکردنی اپل از اپ استور در سال جاری

یکی از در آمد زا ترین دارایی های اپلف بدون شک فروشگاه اپلیکیشن اپ استور است که حتی استیو جابز هم در مورد موفقیت و کار آمدی آن شک داشت. اما بر اساس آمار این فروشگاه اینترنتی بیشترین در آمد زایی را برای اپل در سال 2017 داشته است.

بر اساس آمار ارائه شده در آمد اپل از اپ استور در نیمه اول سال 2017 میلادی در حدود 4٫9 میلیارد دلار بوده است. 10 سال پیش در آمد خالص کل این شرکت در حدود 3٫5 میلیارد دلار بوده است. این آمار نشان می دهد در سال جاری میلادی در آمد اپل تنها از فروشگاه اپ استور 40 درصد بیشتر از در آمد خالص این شرکت در سال 2007 میلادی بوده است.

بر اساس اخبار منتشر شده اپ استور در سال 2016 میلادی بیشترین رشد را داشته است و در حال حاضر نیز این رشد به روند صعودی خود ادامه می دهد. در سال 2013 میلادی اپ استور تنها 1 درصد از در آمد شرکت اپل را به خود اختصاص می داد این در حالی است که در سال 2016 میلادی این میزان به 3٫4 درصد افزایش یافت.

اما در آمد زایی اپ استور تنها برای اپل نبوده است بلکه تمامی توسعه دهندگان اپلیکیشن های تحت سیستم عامل iOS نیز که محصولات خود را در این فروشگاه به کاربران ارائه می دهند نیز توانسته اند مجموع در آمدی در حدود 20 میلیارد دلار از طریق این فروشگاه اپلیکیشن داشته باشند.

بررسی ها نشان داده اند که در سال 2017 این روند افزایش در آمد اپل از اپ استور نیز ادامه داشته است. میزان خرید کاربران از این فروشگاه در حدود 240 میلیون دلار تخمین شده است. این افزایش خرید به عقیده کارشناسان به دلیل ارائه محصول جدید اپل بعد از تعطیلات کریسمس بیان شده است.

شاید این در آمد زایی یکی از دلایلی است که اپل تمایل زیادی برای نگه داشتن اپ استور را به عنوان یک دارایی برای خود را دارد. گفته می شود بعد از ارائه نسخه 11 سیستم عامل iOS اپل طراحی جدید برای اپ استور در نظر گرفته است و قرار است اپلیکیشن های با ارزش تری را از طریق آن به کاربران خود ارائه دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید