گوگل راهبرد تبلیغاتی خود را تغییر می دهد

کدخبر: ۱۷۳۵۸۲
اگر از کاربران جیمیل هستید، بد نیست که بدانید گوگل ایمیل های شما را اسکن می کند و پیام های تبلیغاتی متناسب با سلیقه تان را نمایش می دهد. این اقدام گوگل همواره جنجال برانگیز بوده و مخالفت های زیادی را در پی داشته است. در همین راستا، این شرکت اعلام کرده که اسکن ایمیل ها را متوقف خواهد کرد و برای تشخیص سلیقه کاربران، فعالیت آنها در سایر وب سایت ها را موردنظر قرار می دهد. با تک شات همراه باشید.
گوگل راهبرد تبلیغاتی خود را تغییر می دهد

محمد خان بیگی- تا پیش از این، گوگل ایمیل کاربرانی که برای استفاده از خدمات جیمیل هزینه اشتراک پرداخت می کردند و جزو کاربران تجاری بودند را اسکن نمی کرد. اکنون با اعمال این تصمیم جدید، گوگل می تواند یک راهبرد واحد را برای شخصی سازی پیام های تبلیغاتی در تمام سرویس های خود اتخاذ کند.

هرچند گوگل به طور دقیق زمانی را برای توقف اسکن کردن ایمیل کاربرانش را اعلام نکرده، اما به صراحت گفته که به نمایش پیام های تبلیغاتی هدفمند ادامه می دهد. گوگل از این پس به جای کاوش در داده های موجود در ایمیل شما، اولویت را به ویدیوهایی که در یوتیوب تماشا می کنید، مطالبی که در موتور جستجوی گوگل سرچ می کنید، وب سایت هایی که بازدید می کنید و اپلیکیشن هایی که استفاده می کنید می دهد. البته همچنان امکان غیرفعال ساختن پیام های شخصی سازی شده را در تنظیمات حساب کاربری خود در اختیار دارید، اما گوگل به هر حال به گردآوری اطلاعات درباره فعالیت های شما ادامه می دهد.

شایان ذکر است که گوگل با اسکن کردن ایمیل های کاربران می توانست به سادگی و تا حد زیادی از علایق آنها خبردار شده و تبلیغاتی دقیق را به نمایش بگذارد. حال باید دید که راهبرد جدید این شرکت تا چه اندازه موثر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید