قطر:به تدابیر امنیتی آمریکا احترام می‌گذاریم

کدخبر: ۱۷۳۶۲۲
وزیر حمل و نقل دولت قطر اعلام کرد این کشور به تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده برای پروازها به مقصد آمریکا که شامل رفع ممنوعیت بردن لپ‌تاپ به داخل کابین هواپیما می‌شود احترام خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، این تدابیر که بنا به اعلام مقام‌های اروپایی و آمریکایی در عرض سه هفته دیگر اجرایی خواهد شد نیازمند زمان بیشتر برای بازرسی مسافران و وسایل الکترونیک شخصی آنها به منظور یافتن مواد منفجره احتمالی خواهد بود.

جاسم سیف الصولیتی، وزیر حمل و نقل دولت قطر گفت: ما به این تدابیر احترام خواهیم گذاشت.

او که به شهر مونترال کانادا رفته تا با مقام‌های سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) دیدار کند جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

الصولیتی از این سازمان خواست تا برای رفع اقدام همسایگان قطر در بستن حریم هوایی کشورهایشان به روی پروازهای قطری مداخله کند.

قطر همچنین از این سازمان خواست تا حریم هوایی بین‌المللی را بر فراز آب‌های خلیج فارس که در حال حاضر از سوی امارات متحده عربی مدیریت می‌شود باز کند.

روز جمعه مقام‌های ارشد ایکائو اعضای شورای حاکم بر این سازمان را در زمینه ایمنی و کارآمدی ترافیک هوایی در خاورمیانه مطلع کردند.

بنا به گفته دو منبع خبری در جریان گزارش این مقالات که به روی رسانه‌ها بسته بود به اعضای ایکائو گفته شد که مناقشه دیپلماتیک در حوزه خلیج فارس نگرانی‌های امنیتی جدی به وجود نیاورده زیرا هواپیماهای شرکت‌های غیرقطری هنوز می‌توانند به دوحه سفر کنند.

این منابع با این حال گفتند که سازمان ایکائو همچنان مذاکراتی را در آینده به منظور بحث درباره مسیرهای احتیاطی جدید برای شرکت هواپیمایی قطر برگزار خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید