اعلام قیمت بلیت های جام جهانی فوتبال روسیه

کدخبر: ۱۷۴۰۶۶
کمتر از یک سال تا آغاز بزرگترین رویداد فوتبالی جهان در کشور روسیه باقی مانده، در این فاصله تمامی اطلاعات مورد نیاز نسبت به جام جهانی را بررسی خواهیم کرد.
اعلام قیمت بلیت های جام جهانی فوتبال روسیه

جام جهانی روسیه که بیست و یکمین دوره جام جهانی محسوب می‌شود، در پهناورترین کشور جهان برگزار خواهد شد. این بار نیز ۳۲ تیم قرار است در این جام حاضر باشند تا مانند گذشته در هشت گروه چهار تیمی به رقابت بپردازند.

* جام جهانی چه زمانی شروع می‌شود؟

اولین بازی جام جهانی که یک طرف آن قطعا تیم ملی روسیه قرار دارد، روز پنجشنبه ۱۴ ژوئن ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌شود. روسیه به عنوان سرگروه گروه نخست جام جهانی خواهد بود و بازی افتتاحیه نیز در ورزشگاه لژنیکی برگزار خواهد شد. این بازی اولین بازی روز نخست جام جهانی خواهد بود. بعد از روز نخست، هر روز سه یا چهار بازی برگزار خواهد شد تا در نهایت روز ۱۵ جولای دیدار نهایی، روز یکشنبه راس ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران برگزار و قهرمان جام جهانی مشخص شود. دیدار نهایی نیز قرار است در همان ورزشگاه لژنیکی برگزار شود.

* جام جهانی کجا برگزار می‌شود؟

جام جهانی در ۱۱ شهر روسیه برگزار خواهد شد. در واقع ۱۲ ورزشگاه از این ۱۱ شهر میزبانی رویداد جام جهانی را بر عهده خواهند داشت. ۱۰ ورزشگاه از ۱۲ ورزشگاه، تازه ساخته شده یا بازسازی شده‌اند. تنها استثناها ورزشگاه لژنیکی در مسکو و سنترال در یکاترینبرگ هستند که بازسازی نشده‌اند.

* قرعه‌کشی جام جهانی چه زمانی برگزار می‌شود؟

۳۲ تیم راه یافته به جام جهانی اول دسامبر ۲۰۱۷ (۳۰ آبان ۹۶) در کاخ کرملین مسکو حریفان خود را خواهند شناخت. غیر از ولادیمیر پوتین چهره‌های سرشناس دیگری در این مراسم حاضر خواهند بود که شامل بازیکنان سابق و قهرمانان پرافتخار دنیای فوتبال خواهند بود.

* چه تیم‌هایی صعود کرده‌اند؟

تاکنون حضور سه تیم از ۳۲ تیم در جام جهانی قطعی شده است. بعد از روسیه میزبان، برزیل به عنوان اولین تیم و ایران به عنوان دومین تیم جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده‌اند. ۲۹ تیم دیگر هنوز باقی مانده‌اند که باید در چند ماه آینده بارشان را برای رفتن به روسیه ببندند.

* چطور می‌توانیم بلیت جام جهانی را بخریم؟

بلیت بازی‌های جام جهانی بعد از فینال جام کنفدراسیون‌ها در سایت فیفا به فروش گذاشته خواهند شد. بر طبق اعلام فیفا بلیت‌های جام جهانی چهار طبقه‌بندی دارند که متناسب با جایگاه در ورزشگاه قیمت‌گذاری شده‌اند. همچنین مرحله به مرحله هم قیمت بلیت‌ها افزایش خواهد یافت.

برای هر دیدار چهار قیمت متفاوت بلیت در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است:

- مرحله گروهی: ۱۶۵ پوند، ۱۳۰ پوند، ۸۳ پوند، ۱۷ پوند

- مرحله یک هشتم نهایی: ۱۹۳ پوند، ۱۴۵ پوند، ۹۰ پوند، ۳۰ پوند

- یک چهارم نهایی: ۲۸۷ پوند، ۲۰۰ پوند، ۱۳۸ پوند، ۵۱ پوند

- نیمه نهایی: ۵۸۹ پوند، ۳۷۷ پوند، ۲۲۴ پوند، ۶۰ پوند

- رده‌بندی: ۲۸۷ پوند، ۲۰۰ پوند، ۱۳۸ پوند، ۵۱ پوند

- فینال: ۸۶۴ پوند، ۵۵۸ پوند، ۳۵۸ پوند، ۹۴ پوند

* مدعیان قهرمانی در جام جهانی چه تیم‌هایی هستند؟

قطعا مدافع عنوان قهرمانی یعنی آلمان شانس زیادی برای قهرمانی دارد. تیم یوآخیم لو که جوان‌تر هم شده ستاره‌های زیادی در ترکیب خود دارد که هر مربی را برای انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی به دردسر می‌اندازد. بعد از آلمان ، برزیل را داریم که خیلی زود صعودش را به جام جهانی قطعی کرد و شانس خوبی برای موفقیت در جام جهانی دارد. فرانسه، آرژانتین، اسپانیا، بلژیک، ایتالیا، انگلیس و پرتغال نیز تیم‌های دیگری هستند که به نظر از مدعیان قهرمانی محسوب خواهند شد.

* شانس اصلی توپ طلای جام جهانی کدام بازیکن خواهد بود؟

غیر از مسی و رونالدو که در صورت موفقیت تیم ملی کشورشان به این مهم می‌رسند، نیمار، پوگبا، گریزمان، راموس، مولر، نویر و تونی کروس دیگر بازیکنانی هستند که نیم‌نگاهی به این جایزه ارزشمند خواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید