درآمد رئال مادرید از فروش بازیکنان آکادمی

کدخبر: ۱۷۴۰۸۷
باشگاه های بزرگ فوتبال جهان مجهز به آکادمی های تربیت استعداد هستند و برای این کار هزینه های گزافی را پرداخت می کنند
درآمد رئال مادرید از فروش بازیکنان آکادمی

ماریانو دیاز هفته گذشته انتقالش از رئال به لیون را قطعی کرد. اما این اولین بار نیست که مهاجمی که محصول آکادمی رئال مادرید است به تیمی دیگر فروخته می‎شود.

از فصل 07-2006 در مجموع 12 مهاجم از سانتیاگوبرنابئو رفته‎اند و باشگاه مادریدی از فروش این مهاجمان 95 میلیون یورو درآمد داشته است. آخرین آن‌ها هم ماریانو است که پا جای پای بازیکنانی مانند آلوارو نگردو و بورخا مایورال گذاشته است.

نگردو 10 سال پیش به آلمریا رفت و بعد راهی سویا شد و فروش او برای رئال 22.4 میلیون یورو درآمد داشت. مایورال هم در ازای 2.5 میلیون یورو به طور قرضی راهی وولفسبورگ شد.

آلوارو موراتا هم 3 سال پیش راهی یوونتوس شد و رئال از فروش او 22 میلیون یورو درآمد داشت. اما بازیکن 24 ساله دوباره به پایتخت اسپانیا بازگشت و رئال امیدوار است او را در این تابستان در ازای 80 میلیون یورو بفروشد. اتفاقی که دور از ذهن هم نیست. اگر این انتقال انجام شود و رئال بابتش همان 80 میلیون را دریافت کند، دریافتی رئال از فروش بازیکنانی که متعلق به آکادمی‎اش بوده‌اند را بعد از فصل 07-2006 به 175 میلیون یورو می‎رساند. جالب هم اینجاست که از این 175 میلیون یورو 100 میلیون آن بابت فروش موراتا خواهد بود.

آکادمی فوتبال منچستریونایتد شاید هرگز مهاجمی را به تیم اصلی تحویل نداده باشد که بتواند در ترکیب اصلی تیم جایگاهی داشته باشد، اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که یکی از دلایل اصلی‎اش این است که رئال همیشه بازیکنان و مهاجمان سطح اول فوتبال دنیا را با رقم‌های هنگفت به خدمت می‌گیرد. بازیکنای که رقابت کردن با آن‌‎ها آسان نیست.

با وجود این که آکادمی از نظر بازیکن سازی برای رئال فایده زیادی حداقل در پست مهاجم نداشته است، اما توانسته برای این باشگاه سودآوری خوبی داشته باشد و به ادامه پروسه کهکشانی تیم کمک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید