هشدار رئیس جمهور آلمان به ترامپ

کدخبر: ۱۷۴۱۴۹
رئیس جمهور آلمان درباره عواقب سیاست خارجی ترامپ هشدار داده و در این باره ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تسنیم، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان در آستانه برگزاری نشست جی 20 در هامبورگ و در گفتگو با روزنامه "اشتوتگارتر ناخریشتن" آلمان انتقاد شدیدی به سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وارد کرده و گفت: وقتی هر کسی  تنها به دنبال بهترین توافق است بنابراین در پایان ما همه چیز را از دست خواهیم داد.

اشتاین مایر همچنین درباره عواقبی که استراتژی سیاست خارجی ترامپ می تواند داشته باشد هشدار داده و گفت: من درباره این تغییرات بسیار نگرانم و ما نمی توانیم این طور فرض کنیم که به سرعت می توانیم بر آن فائق آییم.

در عین حال کاخ سفید اعلام کرده است که ترامپ در یک گفتگوی تلفنی با مرکل به صدر اعظم آلمان وعده داده است تا کمک کند نشست هامبورگ به موفقیت منجر شود. این دو مقام آلمانی و آمریکایی در گفتگوی مفصل تلفنی به موضوعاتی مانند آب و هوا ، تجارت و حمایت از کار آفرینی زنان پرداختند.

انتظار می رود که به دلیل سیاست های اقتصادی و تجاری ملی گرایانه ترامپ و همچنین سیاست بحث برانگیز وی در قبال مسئله آب و هوا مناقشاتی در نشست جی 20 در این باره به وجود آید. مرکل چندین بار بدون اینکه نامی از ترامپ بیاورد آشکارا به سیاست های تجاری و سیاست وی در قبال آب و هوا انتقاد وارد کرده است.

صدر اعظم آلمان همچنین روز گذشته انتظارات از گفت‌وگوها با ترامپ در نشست جی 20 را پایین آورده و در این باره اظهار داشت که ما البته مواضع مشخص دولت آمریکا را می شناسیم و من انتظار ندارم که به خاطر یک سفر دو روزه به هامبورگ این مواضع به حال تعلیق در آمده و ناگهان در بیانیه ای اعلام شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید