تلاش کره شمالی برای رساندن موشک به خاک آمریکا / تست بالستیک در ارتقاع 2800 کیلومتری

کدخبر: ۱۷۴۱۸۸
کره جنوبی به نقل از منابع خبری کره شمالی اعلام کرد که موشک شلیک شده صبح امروز (سه شنبه) توسط این کشور از نوع بالستیک قاره پیما بوده که با موفقیت آزمایش شده است.
تلاش کره شمالی برای رساندن موشک به خاک آمریکا / تست بالستیک در ارتقاع 2800 کیلومتری

به گزارش ایرنا یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی ساعتی پیش در گزارشی نوشت: پیونگ یانگ مدعی شده است، موشکی که اوایل صبح امروز (به وقت محلی) به سمت آبهای ژاپن پرتاب شد از نوع بالستیک قاره پیما بوده و با توجه به قدرت بالای آن قادر است هر نقطه ای از جهان را مورد هدف قرار دهد.

گزارش به نقل از تلویزیون ملی کره شمالی می افزاید: این موشک که توانسته است 2 هزار و 802 کیلومتر ارتفاع بگیرد مسافتی حدود 930 کیلومتر را در 37 دقیقه پیموده است.

منابع نظامی کره جنوبی صبح امروز موشک شلیک شده توسط کره شمالی را از نوع بالستیک اعلام کرده بودند.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که در حال ساختن نوعی از موشک قاره پیماست که بتواند به راحتی خاک آمریکا را مورد هدف قرار دهد.

این کشور اوایل ماه جاری دست به آزمایش یک موتور جدید موشک زد که مقام های آمریکایی با ابراز نگرانی از این آزمایش اعلام کرده بودند این موتور به طور بالقوه می تواند برای شلیک موشک قاره پیما مورد استفاده قرار گیرد.

آزمایش موشکی امروز کره شمالی واکنش های مختلف جامعه بین المللی را در پی داشته است.

این آزمایش، در آستانه روز استقلال آمریکا و یک روز پس از گفت و گوی تلفنی دونالد ترامپ با همتای چینی اش و نخست وزیر ژاپن درباره فعالیت های موشکی پیونگ یانگ و همچنین در آستانه نشست سران کشورهای عضو «گروه 20» در هفته جاری در هامبورگ آلمان صورت می گیرد.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون پنج آزمایش اتمی انجام داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید