افزایش بیماری‌های روانی در نوجوانان حاصل استفاده بیش‌ازحد از اینترنت

کدخبر: ۱۷۴۲۱۰
بیش از 37 درصد از نوجوانان زیر 15 سال انگلیسی به اینترنت اعتیاد دارند و در اکثر آن‌ها نشانه های شدید اضطراب دیده شده است.
افزایش بیماری‌های روانی در نوجوانان حاصل استفاده بیش‌ازحد از اینترنت

در تحقیقات به عمل آمده در کشور انگلستان، کودکان زیر 15 سال به عنوان کاربران افراطی اینترنت به‌حساب می آیند و بیش از 6 ساعت از طول روز خود را در فضاهای مجازی می‌گذرانند.

مرکز سیاست های آموزش و پرورش انگلستان به این موضوع اشاره کرده که بیش از 37 درصد از دانش آموزان انگلیسی به اینترنت معتاد هستند. بعد از انگلستان کشور شیلی در جایگاه دوم قرار دارد. محققان به رابطه میان استفاده از اینترنت و بیماری های روحی اشاره کرده اند. تقریباً 12 درصد از نوجوانانی که بیش از 6 ساعت در روز از اینترنت استفاده می کنند، به بیماری های روحی و اضطراب های شدید دچار می شوند. هیچ نشانه بالینی مشخصی برای تشخیص دقیق این اضطراب از طرف والدین وجود ندارد و تقریباً در تمام نوجوانان معتاد به اینترنت دوز های کم تا زیاد اضطراب دیده شده است.

البته نمی توان اینترنت را عامل اصلی اضطراب های نوجوانان در فاصله سنی 12 تا 15 سال دانست، عوامل رشدی و تأثیر بلوغ نیز در این رده سنی دیده می‌شود که حتی ممکن است همین عوامل باعث تشدید اضطراب‌های نوجوانان شود.

مواردی از آزار اذیت جنسی کودکان و نوجوانان انگلیسی در سنین 12 تا 15 سال در فضاهای مجازی و اینترنتی گزارش‌شده که تبعات بسیار مخربی را برای دانش‌آموز در پی داشته است.

محققان هشدار داده‌اند که استفاده بیش‌ازحد از اینترنت تأثیرات مخربی بر روی ذهن نوجوانان خواهد داشت و حتی پس از مدت طولانی یادگیری مهارت‌های جدید را برای نوجوان دشوار می‌سازد و راه‌های خلاقیت های عملی نوجوان را می بندد.

با گزارش تأثیرات منفی استفاده از اینترنت در کودکان و نوجوانان انگلیسی، پارلمان انگلیس طرحی را در دست دارد تا با این طرح محدودیت‌هایی برای استفاده کودکان و نوجوانان تعریف کند. در بسیاری از جرائم رایانه ای کودکان و نوجوانان ناخواسته نقش دارند و قربانی دانش کم و بی توجهی والدین و سیستم آموزشی می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید