تیلرسون:هرگز کره‌شمالی هسته‌ای را نمی‌پذیریم

کدخبر: ۱۷۴۳۱۶
وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای ضمن دعوت از همه کشورهای جهان برای مقابله با کره شمالی، گفت: ایالات متحده هرگز کره شمالی دارای سلاح هسته ای را نمی پذیرد.

به گزارش ایرنا، به دنبال آزمایش موشک قاره پیما از سوی پیونگ یانگ، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای از همه ملت های جهان خواست که 'به کره شمالی بفهمانند که پیگیری سلاح های هسته ای عواقبی در پی دارد.'

تیلرسون با بیان اینکه متوقف کردن تهدید جهانی نیازمند اقدام جهانی است، افزود: هر کشوری که از کارگران تبعه کره شمالی استفاده کند، کره شمالی را از لحاظ اقتصادی یا نظامی تامین کند و یا قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را به طول کامل اجرا نکند، شریک جرم این رژیم خطرناک است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از قصد کشورش برای طرح این موضوع در شورای امنیت و تصویب اقدامات شدیدتر علیه پیونگ یانگ خبر داد.

وی با بیان اینکه آمریکا برای پاکسازی هسته ای شبه جزیره کره فقط به دنبال راه حل مسالمت آمیز است، تاکید کرد: هرگز کره شمالی دارای سلاح هسته ای را نخواهیم پذیرفت.

کره شمالی صبح روز سه شنبه اقدام به پرتاب موشکی به سمت آبهای ژاپن کرد که از نوع بالستیک قاره پیما بوده و با توجه به قدرت بالای آن قادر است هر نقطه ای از جهان را مورد هدف قرار دهد.

در پی این اقدام کره شمالی، مقام های امنیت ملی، نظامی و دیپلماتیک دولت ترامپ برای بررسی درستی ادعای پیونگ یانگ و همچنین ارزیابی گزینه های احتمالی برای پاسخ به آن، نشست فوق العاده تشکیل دادند و دو مقام آمریکایی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان تایید کردند که این موشک از نوع قاره پیما بوده است.

آمریکا خواستار تشکیل نشست فوری شورای امنیت شده و قرار است این جلسه روز چهارشنبه برگزار شود.

آخرین آزمایش های موشکی کره شمالی مربوط به تاریخ 18 خرداد ماه سالجاری است که به طور همزمان چند فروند موشک ‏زمین به دریا به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کرد.‏

کره شمالی می گوید، تا زمانیکه تهدیدهای آمریکا علیه این کشور و رزمایش های مشترک کره جنوبی و آمریکا در منطقه حساس ‏شبه جزیره کره ادامه داشته باشد، پیونگ یانگ نیز علاوه بر تداوم آزمایش های موشکی، توان هسته ای و تسلیحاتی خود را ‏تقویت خواهد کرد.‏

شورای امنیت سازمان ملل در خردادماه سالجاری به دلیل تداوم آزمایش های موشکی کره شمالی، این کشور را با تحریم های ‏جدیدی مواجه کرد.‏

کره شمالی در سال جاری میلادی تاکنون 13 بار اقدام به شلیک انواع موشک با بردهای بلند و کوتاه کرده است.‏

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید