فراخوان چپ‌های فرانسه برای تظاهرات علیه ماکرون

کدخبر: ۱۷۴۳۷۴
رهبر چپ‌ افراطی فرانسه امروز (چهارشنبه) خواستار برگزاری اعتراض سراسری علیه طرح‌های دولت برای کاهش هزینه‌ها، اصلاحات کارگری و طرح حامی اقتصاد کاهش مالیات شرکت‌ها شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ژان – لوک ملانشون، رهبر چپ افراطی فرانسه که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شکست خورد و اکنون عضوی از پارلمان است، یک روز پس از رای اعتماد پارلمان به طرح‌های امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه سخن گفت.

به گفته ملانشون، ماکرون در قدرت غرق شده و تلاش دارد تا چندین دهه پیشرفت در حقوق کارگران را معکوس کند.

ملانشون که به اقدامات رئیس‌جمهوری جوان فرانسه با گذشته دو ماه از روی کار آمدن او به شدت معترض است، گفت: از همه دوستانم در سراسر کشور می‌خواهم تا برای برگزاری راهپیمایی در ۱۲ ژوئیه (چهارشنبه آتی) آماده شوند.  

ماکرون این هفته خواستار برگزاری نشست ویژه دو مجلس پارلمان شد و در آنجا به قانونگذاران گفت که در صورت لزوم از یک رفراندوم برای اجرای اصلاحات پارلمانی استفاده خواهد کرد. با این حال رهبر چپ افراطی فرانسه می‌گوید: در مسیری حرکت می‌کنم که او به یک سرمست از قدرت تبدیل می‌شود. او گمان می‌کند که می‌تواند تمام مشکلات را با زور حل کند.

با این حال، اتحادیه‌های تجاری قدرتمند فرانسه هنوز واکنشی به این برنامه‌ها که جزئیات آن روز سه‌شنبه از سوی ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه تشریح شد، نداشتند. تا به امروز تنها "کنفدراسیون سراسری کار" موسوم به سی‌جی‌تی خواستار برگزاری تظاهرات شده است. سایر اتحادیه‌های سرشناس لحن آشتی‌جویانه‌تری در مذاکرات با دولت اتخاذ کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید