بیانیه کشورهای تحریم کننده در پاسخ به رد شروط 13 گانه / قطر جدی بودن شرایط را درک نکرد!

کدخبر: ۱۷۴۴۳۸
در بیانیه مشترک چهار کشور تحریم‌کننده دوحه که عصر چهارشنبه صادر شد، آمده است: قطر باید از حمایت از تروریسم و دخالت در امور دیگر کشورها دست بردارد و باید به مفاد توافق ریاض پایبند باشد.
بیانیه کشورهای تحریم کننده در پاسخ به رد شروط 13 گانه / قطر جدی بودن شرایط را درک نکرد!

بیانیه کشورهای تحریم‌کننده می افزاید: پاسخ قطر مایه تأسف است و نشان می‌دهد که این کشور جدی بودن شرایط را درک نکرده است.

در این بیانیه آمده است: رایزنی و نشست بعدی ما در منامه خواهد بود.کشورهای حاضر در این نشست همچنین از آنچه "مواضع ترامپ در مبارزه با تروریسم" نامیدند؛ و نیز از نقش میانجیگری امیر کویت تقدیر و تشکر کردند. در بیانیه چهار کشور محاصره کننده قطرکه از سوی وزیر خارجه مصر قرائت شد آمده است که پاسخ قطر در مجموع منفی و بی محتوا بوده است.

مصر: مسامحه با قطر ممکن نیست!

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک 4 وزیر خارجه کشورهای تحریم کننده قطر گفت: ما طی دو جلسه بحران قطر و کیفیت برخورد با آن را بررسی کردیم و از پاسخ منفی کشور قطر به مطالبات خود ابراز تاسف می کنیم.

وزیر خارجه مصر مدعی شد: مطالبات ما از قطر با هدف حمایت از امنیت ملی عربی و مبارزه با تروریسم است.

وزیر امور خارجه مصر گفت موضع کشورهای تحریم کننده قطر بر اساس اصول بین المللی است و برخورد مسامحه آمیز با نقش تخریبی قطر برای ما امکان پذیر نیست.

 از سوی دیگر، وزیر خارجه امارت در کنفرانس خبری چهار کشور محاصره کننده قطر گفت: باید تلاش همگانی بین المللی انجام گیرد تا منطقه از وجود کسانی که حامی تروریسم هستند پاک شود.

وزیر خارجه امارات گفت: قطر طی دو دهه گذشته ثابت کرده است که دیدگاه آن خونریزی و تخریب است.

اما عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: به محاصره اقتصادی و سیاسی قطر ادامه می دهیم تا زمانی که سیاست های خود را اصلاح نماید.

الجبیر در اظهاراتی گستاخانه، بار دیگر ایران را حامی تروریسم و عربستان را در خط نخست مبارزه با تروریسم در جهان عنوان کرد(!)

اما وزیر خارجه بحرین پیش از قطر، به اخوانی ها حمله کرد و گفت: گروه اخوان المسلمین به مصر و کشور ما آسیب زده اند و ما آنها را گروهی تروریستی می دانیم.

وزیر خارجه بحرین افزود: نشست امروز نشستی هماهنگی بوده و در تصمیم گیری عجله نخواهیم کرد بلکه تصمیمات ما مدبرانه خواهد بود.

وی تاکید کرد: موضوع تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس در چهار چوب این شورا بررسی خواهد شد و تصمیم در مورد تعلیق قطر از حضور در شورای همکاری خلیج فارس، تنها از طریق این شورا اتخاذ خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید