رویا پردازی ایرانی ها برای سید بندی جام جهانی

کدخبر: ۱۷۴۴۷۴
با اعلام رنکینگ جدید فیفا و قرار گرفتن ایران در رده 23 جهان گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال قرار گرفتن شاگردان کی‌روش در سید 3 جام جهانی اوج گرفته است. حتی در برخی گمانه‌زنی ها ادعا شده که ممکن است تیم ملی ایران با چند پله صعود دیگر در رنکینگ فیفا، در سید 2 قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه قرار بگیرد اما امید به رخ دادن چنین اتفاقی بسیار خوش‌بینانه است.
رویا پردازی ایرانی ها برای سید بندی جام جهانی

تیم ملی ایران حدود 11 پیش در رده‌ای بهتر از رده امروز خود در رنکینگ فیفا هم قرار داشته است. در زمان حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی و چند ماه پس از صعود به جام جهانی 2006 آلمان، در ماه اگوست سال 2005، فیفا ایران را در رده 15 رنکینگ خود قرار داد تا بهترین رده تاریخ فوتبال ملی کشورمان ثبت شود. 3 ماه بعد ایران با 4 پله نزول در رده 19 رنکینگ فیفا قرار گرفت و قرعه‎کشی جام جهانی آلمان بر اساس رنکینگ همین ماه یعنی نوامبر 2005 انجام شد. با وجود قرار گرفتن در رده 19 رنکینگ، فیفا ایران را در سید 4 و همراه با سایر کشورهای آسیایی و تیم‌های قاره آمریکای مرکزی و شمالی قرار داد.

حالا که شاگردان کی‌روش در رده 23 رنکینگ فیفا قرار دارند و در خوش‌بینانه ترین حالت ممکن است تا زمان قرعه‌کشی جام جهانی روسیه تا رده 20 هم صعود کنند، خوش‌خیالی است اگر باور کنیم فیفا ایران را در سید 3 و 2 قرعه‌کشی قرار خواهد داد. واقعیت این است که رنکینگ ماهانه فیفا، بیشتر برای تعیین سرگروه‌های جام جهانی است و سایر تیم‌ها با ملاحظاتی مثل هم‌قاره‌ای نبودن و حتی سیاست‌هایی مثل آسان‌تر کردن گروه کشور میزبان، در سیدهای مختلف قرار می‌گیرند و به همین دلایل احتمال حضور ایران در سید 3 یا 2 چیزی نزدیک به صفر است!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید