تجهیز گوشی های آیفون به صفحه نمایش OLED

کدخبر: ۱۷۴۵۴۹
آیفون از سال 2018 مجهز به صفحه نمایش OLED خواهد شد.
تجهیز گوشی های آیفون به صفحه نمایش OLED

اپل قصد دارد از سال آینده تمام گوشی های آیفون خود را با صفحه نمایش OLED عرضه کند و طراحی گوشی های 2018 خود را نیز از هم اکنون آغاز کرده است.

طراحی گوشی های آیفون 7 و 7 پلاس که پرچمداران سال گذشته آیفون بودند، نسبت به طراحی گوشی های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس که در سال 2015 عرضه شده اند، تغییر چندانی نداشت؛ اما ظاهرا امسال اپل قصد دارد پرچمدار خود را که احتمالا با نام آیفون 8 عرضه خواهد شد، با طراحی کاملا جدیدی ارائه کند. طبق اطلاعات منتشر شده، اپل قصد دارد این گوشی را با صفحه نمایش OLED عرضه کند و حسگر فیزیکی اثر انگشت را از آن حذف کند (شایعات منتشر شده بیانگر این هستند که حسگر اثر انگشت مجازی این گوشی در صفحه نمایش آن تعبیه شده است، اما هنوز نمی توان در مورد قطعیت این موضوع با اطمینان سخن گفت). از مزایای صفحه نمایش OLED نسبت به صفحه نمایش های LCD متداول، عمق بیشتر رنگ سیاه در آن و مصرف کمتر است. ظاهرا اپل قصد دارد در کنار گوشی آیفون 8 دو گوشی مقرون به صرفه دیگر که ویژگی های آن ها مشابه گوشی های آیفون 7 و 7 پلاس است، نیز عرضه کند.

اما اپل برای سال آینده تصمیمات بهتری دارد و ظاهرا قصد دارد در سال 2018 سه گوشی جدید با صفحه نمایش OLED عرضه کند. لازم به ذکر است که طبق گزارشات منتشر شده، اپل طراحی این سه گوشی را از هم اکنون آغاز کرده است.

طبق اطلاعات ذکر شده در گزارشات، اپل برای تأمین تعداد بالایی از صفحه نمایش های OLED مورد نیاز خود با مشکل مواجه شده است. این در حالی است که سامسونگ و چند شرکت دیگر سازنده گوشی های هوشمند اندرویدی، چندین سال است که در گوشی های رده بالای خود از این نوع صفحه نمایش استفاده می کنند.

اپل برای عرضه سه گوشی جدید خود در سال آینده، به ده ها میلیون عدد صفحه نمایش OLED نیاز دارد. ممکن است این تقاضای بالای اپل، دیگر شرکت های سازنده گوشی را برای تأمین صفحه نمایش گوشی های خود با مشکل مواجه کند؛ زیرا در حال حاضر شرکت Samsung Display تنها شرکت تولید کننده صفحه نمایش OLED برای گوشی های هوشمند در مقیاس وسیع است؛ البته ظاهرا شرکت های دیگری که در این زمینه فعالیت دارند، نیز قصد دارند تولید خود را افزایش دهند. شرکت Foxconn یکی از این شرکت ها است که متعلق به شرکت نام آشنای شارپ است و طبق گزارشات منتشر شده امسال وظیفه مونتاژ تمام گوشی های آیفون را نیز بر عهده دارد.

موضوعی که واضح و مشخص است این است که اپل قصد دارد سال آینده تغییرات عمده ای در گوشی های آیفون خود ایجاد کند و یکی از مهم ترین این تغییرات، استفاده از صفحه نمایش کاملا جدید در آن ها است. پیش بینی می شود که تقریبا تمام گوشی های آیفون که در سال 2019 عرضه خواهند شد، مجهز به صفحه نمایش OLED باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید