طرح تبسم ایتام با مشارکت جامعه دندانپزشکان استان یزد اجرا می شود

کدخبر: ۱۷۴۷۸۰
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد از آغاز اجرای طرح تبسم ایتام با هدف استفاده از ظرفیت جامعه دندانپزشکان نیکوکار این استان برای بهبود و ارتقاء سلامت دهان و دندان ایتام شش تا 18 سال تحت حمایت این نهاد خبر داد .

به گزارش ایسنا، «غلامرضا مشعلچی» با بیان این که دندانپزشکی یکی از پرهزینه‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی است، گفت: جمعی از پزشکان متخصص در امر دهان و دندان، آمادگی خود را برای ارائه خدمات رایگان به خانواده های نیازمند، به ویژه ایتام تحت حمایت اعلام کردند، به همین منظور طرحی با عنوان «تبسم» برای بهبود و ارتقاء سلامت دهان و دندان ایتام توسط این نهاد تدوین و به مرحله اجرا درآمد .

وی تصریح کرد: گروه‌های هدف طرح با اولویت کودکان شش تا 18 سال شامل ایتام تحت حمایت طرح اکرام، فرزندان نیازمند تحت حمایت غیر یتیم، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت و مددجویان کمک معیشت بگیر هستند که در مرحله اول 100 یتیم در این طرح شرکت کردند .

معاون کمیته امداد استان در خصوص ضرورت اجرای طرح تبسم نیز اظهار کرد: نیاز تعداد زیادی از مددجویان به ویژه اطفال تحت حمایت به خدمات دندانپزشکی بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده، بالا بودن هزینه‌های دندانپزشکی و عدم پوشش بیمه‌ای این خدمات و عدم توان مالی مددجویان برای پرداخت، کمبود اعتبار بیمه تکمیلی مددجویان و اختلال در عملکرد جسمی افراد نیازمند به خدمات دندانپزشکی به ویژه اطفال به دلیل دردهای شبانه روزی ناشی از مشکلات دندانی، از مهمترین دلایل اجرای طرح تبسم است .

وی از دیگر دلایل اهمیت این طرح را اختلال در کارکردهای روحی، روانی و اجتماعی مددجویان نیازمند به خدمات دندانپزشکی، افزایش هزینه‌های جسمی، مالی، روحی، روانی و اجتماعی به دلیل تشدید و پیشرفت اختلالات و بیماری‌های دهان و دندان به خصوص پوسیدگی دندان، وجود آثار منفی اختلالات و بیماری‌های دهان و دندان در زیبایی، اعتماد به نفس و منزلت اجتماعی افراد به خصوص دختران در شرف ازدواج و بهره‌برداری از ظرفیت خیران در این بخش، ذکر کرد.

علیزاده با بیان این که در ماه مبارک رمضان شش هزار و 428 حامی نیکوکار به جمع حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین پیوستند، یادآور شد: 24 هزار و 231 نیکوکار یزدی حمایت چهار هزار یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» بر عهده دارند .

وی خاطر نشان کرد: «طرح اکرام ایتام» و «محسنین» از جمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل ۳۰۰ هزار ریال به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیریتیم را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده‌دار شوند.

به گفته‌ی این مسئول، سال گذشته بیش از ۵۲ میلیارد ریال به صورت نقد و کالا از سوی حامیان طرح اکرام به ایتام و ۱۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال توسط حامیان طرح محسنین مساعدت شده است .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید