نماینده روسیه در شورای امنیت: موشک جدید کره شمالی، قاره‌پیما نبود

کدخبر: ۱۷۴۸۴۹
نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد موشکی که کره‌شمالی آن را آزمایش کرده است، قاره‌پیما نبود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل که با صدور قطعنامه علیه آزمایش موشکی کره‌شمالی مخالفت کرده بود، اعلام کرد موشکی که کره‌شمالی اقدام به آزمایش آن‌ کرد، موشک قاره‌پیما نبوده است.

بر همین اساس دفتر نمایندگی دائم چین در سازمان ملل که ریاست شورای امنیت را نیز بر عهده دارد، اعلام کرد که نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل با ارائه مدارکی اعلام کرده است موشک آزمایش شده اخیر توسط کره‌شمالی تنها یک موشک میان‌برد بوده است.

کره‌شمالی اخیرا موشکی را آزمایش کرد که به ادعای مقام‌های این کشور موشکی قاره‌پیما و با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بوده و می‌تواند با آن خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

در پی این آزمایش موشکی آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل شدند که در این نشست روسیه مانع صدور قطعنامه علیه کره‌شمالی شد.

نمایندگی روسیه در شورای امنیت اعلام کرد شواهدی که در اختیار دارد نشان می‌دهد موشکی که شلیک شده با پرواز ۱۴ دقیقه‌ای به هدف اصابت کرده و فقط یک موشک میان‌برد بوده است.

 «ولادیمیر سافرونکوف» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنانی گفت: روسیه مخالف هرگونه تلاشی برای تحت فشار قراردادن بیشتر کره شمالی با تحریم‌های اقتصادی است، چرا که میلیون‌ها نفر از مردم این کشور به کمک‌های انسان دوستانه نیاز دارند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید