لغو ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پروازهای کویت و اردن به آمریکا

کدخبر: ۱۷۴۹۲۴
خطوط هوایی اردن و کویت اعلام کردند که مسافران این کشورها می‌توانند در پروازهای به آمریکا لپ‌تاپ و وسایل الکترونیکی را با خود وارد کابین کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، این لغو ممنوعیت جدیدترین اقدام برای از میان برداشتن ممنوعیت حمل وسایل الکترونیکی در خطوط پرواز به مقصد آمریکا محسوب می‌شود و به این ترتیب خطوط هواپیمایی کویت و اردن به خطوط هوایی امارات، قطر و ترکیه پیوستند که اخیرا ممنوعیت‌های حمل وسایل الکترونیکی برای مسافران این خطوط لغو شد.

در مارس سال جاری میلادی، آمریکا حمل لپ‌تاپ و سایر وسایل الکترونیکی بزرگ را به داخل هواپیماهایی که پرواز مستقیم از ۱۰ فرودگاه در هشت کشور شامل مصر، مراکش، اردن، امارات، عربستان، کویت، قطر و ترکیه داشتند منع کرد.

هواپیماهای خطوط هوایی اردن که از امان به نیویورک، شیکاگو و دیترویت پرواز می‌کنند و پس از انجام اقدامات امنیتی جدید این ممنوعیت را برداشت.

خطوط هوایی کویت نیز که پروازهایی از پایتخت کویت به سمت نیویورک و از طریق ایرلند دارد، اعلام کرد که این ممنوعیت پس از آنکه مقام‌های آمریکایی اقدامات امنیتی را در پروازها اعمال کردند، برداشته شده است.

آمریکا در ۲۹ ژوئن سال جاری میلادی اقدامات امنیتی را در پروازهایی که به این کشور انجام می‌شود، افزایش داد و اعلام کرد که زمان بیشتری برای بازرسی مسافران و وسایل الکترونیکی لازم است.

وزارت امنیت کشور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، اقدامات جدید امنیتی آمریکا که ظرف سه هفته از زمان اعلام اجرایی می شود، بر ۳۲۵ هزار مسافر در روز که از ۱۸۰ خط هوایی و از ۲۸۰ فرودگاه به سراسر جهان پرواز می کنند، اثر می‌گذارد.

خطوط هوایی که به این اقدامات و الزامات امنیتی پایبند نیستند باید با محدودیت حمل وسایل الکترونیک به داخل کابین مواجه شوند.

خطوط هوایی عربستان نیز اعلام کرده که در ۱۹ ژوئیه سال جاری میلادی این ممنوعیت‌ها در پروازهای جده و ریاض لغو می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید