این خوراکی بمب مواد غذایی به شمار می رود!

کدخبر: ۱۷۴۹۲۷
بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی برای درمان می‌توانند بهترین دارو‌ی طبیعی را در مناطق گرمسیری کره زمین بیابند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خرما که از نخلستان‌های کشور‌های گرمسیر از جمله ایران بدست می‌آید موثرترین میوه برای محافظت از بدن در مقابل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.

خرما دارای خواص درمانی فراوان برای بدن از جمله مقابله با بیماری‌های قلبی عروقی مانند بالا رفتن فشارخون، گرفتگی عروق و بروز حمله قلبی است.

خرما را می‌توانید به انواع روش‌ها مصرف کنید، از جمله به صورت خام، خیس خورده، سرخ شده و کبابی، پوره، به همراه شیرینی و کیک، بهترین زمان برای استفاده از این میوه مغذی باتوجه به بالا بودن قند تشکیل دهنده آن نوبت صبحانه است تا در طول روز کالری دریافتی از خرما با فعالیت فرد سوزانده شود و از طرف دیگر املاح و سایر مواد مورد نیاز بدن تامین شود.

ماده غذایی که بیماری قلبی را در تنگنا قرار می‌دهد/ خرما، بمبی از مواد غذایی

تنظیم فشار خون

پتاسیم و منیزیم موجود در خرما برای تنظیم و جلوگیری از افزایش فشار خون بسیار مفید است. این ماده غذایی همچنین سبب بهبود گردش خون و خونرسانی به اعضای بدن می‌شود.

تنظیم سطح کلسترول

خوردن خرما سبب رسوب زدایی از رگ‌های خونی شده و سطح کلسترول را تنظیم می‌کند.

جلوگیری از سکته مغزی

پتاسیم اصلی‌ترین ماده غذایی توصیه شده توسط پزشکان برای جلوگیری از بروز سکته مغزی است، براین اساس کارشناسان مصرف روزانه ۴۰۰ گرم پتاسیم را به افراد به ویژه سالمندان توصیه می‌کنند.

علاوه بر خرما، موز نیز یکی دیگر از خوراکی های لذیذ و سرشار از ماده معدنی پتاسیم است.

درمان کم خونی و فقر آهن

مصرف خوراکی‌های حاوی آهن نقش بسیار موثری در تشکیل گلبول‌های قرمز و هموگلوبین در بدن دارد. خرما در کنار پروتئین حیوانی یک ماده لذیذ برای درمان فقر آهن و مشکلات آن مانند خستگی، لاغری، ریزش موی سر، بی حالی، کاهش تمرکز و نظایر این‌ها است.

کارشناسان به ویژه مصرف روزانه خرما را به زنان و دختران بالغ توصیه می‌کنند تا قاعدگی مانع از رسیدگی به وضعیت سلامت آن‌ها نشود.

درمان اسهال

یکی از بیماری‌های رایج به ویژه در فصول گرم سال، اسهال است که به دلایل مختلفی از جمله سطح ضعیف بهداشت، عوامل میکروبی، عفونی و باکتریایی مربوط می‌شود.

در خرما به دلیل ماده پتاسیم عملکرد روده‌ها تقویت شده از بروز اسهال جلوگیری می‌شود.

درمان یبوست

در نقطه مقابل اسهال، یبوست قراردارد که به علت عمل نکردن روده‌ها اتفاق می‌افتد، خیساندن خرما از شب قبل در آب و نوشیدن آب و خرما در روزبعد می‌تواند بسیاریی از املاح و سموم را از بدن خارج کند و درنهایت از این میوه مغذی و مصرف آن به صورت ناشتا می‌توان به عنوان یک راهکار موثر برای تنظیم وزن استفاده کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید