ترامپ و پوتین بدنبال ایجاد اتحاد درامنیت سایبری

کدخبر: ۱۷۵۰۶۸
رایزنی رییس جمهور های آمریکا و روسیه جهت تشکیل یک واحد امنیت سایبری مشترک شروع شده و احتمالا بزودی نهایی خواهد شد.
ترامپ و پوتین بدنبال ایجاد اتحاد درامنیت سایبری

اگر وقایع سیاسی ایالات متحده آمریکا را دنبال کرده باشید، قطعا در خصوص گزارش هایی که به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته مربوط می شدند نیز مطالبی شنیده اید. بعضی ادعا دارند که هکرهای روسی از هیچ اقدامی برای تغییر نتایج انتخابات به نفع ترامپ فروگذار نکردند. با وجود تمام ادعاها در این مورد و همچنین ادعاهای خلاف آن، شاید جالب باشد بدانید که ترامپ و پوتین مذاکراتی در خصوص تشکیل "یک واحد امنیت سایبری" برای مقابله با هک نتایج انتخابات داشته اند. با تک شات همراه باشید.

البته این خبر فقط توسط دونالد ترامپ و در توییت اخیر او مورد تایید قرار گرفته است.

ترامپ و پوتین در جریان اجلاس سران گروه 20 در هامبورگ آلمان با هم ملاقات کردند. این نخستین دیدار این دو مقام سیاسی بود. این دیدار در زمانی رخ داد که تحقیقات در خصوص احتمال مداخله روسیه در نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در جریان است.ترامپ در توییت خود نوشت:«من و پوتین موضوع تشکیل یک واحد امنیت سایبری را مورد بحث قرار دادیم تا از این پس مواردی چون هک انتخابات و سایر اقدامات منفی امکانپذیر نباشد.»

جزییات بیشتری در خصوص این واحد امنیت سایبری منتشر نشده و بنابراین نحوه عملکرد و حوزه های عملکرد آن مشخص نیست. شاید اگر این واحد بتواند در خصوص موارد حملات باج افزاری جهانی چاره ای بیاندیشد بسیار مورد استقبال قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید