دیدار پسر ترامپ با یک وکیل روس تایید شد

کدخبر: ۱۷۵۰۹۹
پسر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پذیرفته که سال گذشته و در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری با یک وکیل روس دیدار کرده که به گفته او وعده داده بود اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ در اختیار او قرار دهد.
دیدار پسر ترامپ با یک وکیل روس تایید شد

دونالد ترامپ جونیور، پسر دونالد ترامپ گفته که ناتالیا وسلنیتسکایا در این دیدار هیچ اطلاعات بدردبخوری از رقیب پدرش ارائه نداد.

جارد کوشنر، داماد  ترامپ و پل جی مانافورت، رئیس وقت ستاد انتخاباتی او هم در دیدار با وسلنیتسکایا حاضر بودند.

مقامات آمریکایی در حال بررسی احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع ترامپ هستند.

دیدار میان نزدیکان ترامپ و وکیل روس در روز ۹ ژوئن سال ۲۰۱۶ در برج ترامپ در نیویورک انجام شده بود، یعنی فقط دو هفته بعد از آنکه ترامپ به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه در انتخابات برگزیده شد.

به نظر می رسد که این نخستین بار است که انجام یک ملاقات خصوصی میان شهروندان روسیه و نزدیکان ترامپ در مورد انتخابات تأیید می شود.

اولین بار روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه از این ملاقات خبر داد. پسر ترامپ در پی انتشار گزارش نیویورک تایمز اطلاعیه‌ای صادر کرد که اصل ملاقات را تأیید می‌کرد، اما نمی‌گفت که آیا این ملاقات به انتخابات مربوط می‌شده است یا خیر.

نیویورک تایمز روز یکشنبه در گزارش دیگری نوشت که پسر ترامپ پس از آن به حضور در این دیدار رضایت داد که وعده ارائه اطلاعات علیه کلینتون مطرح شد.

این روزنامه سه مشاور کاخ سفید و دو منبع مطلع دیگر را به عنوان منابع خبری خود معرفی کرد.

دونالد ترامپ جونیور می‌گوید کسی که در جریان مراسم دختر شایسته جهان در سال ۲۰۱۳ با او آشنا شده بود، ترتیب این ملاقات را داد.

روزنامه واشنگتن پست نوشته که این شخص راب گولدستون بوده که با چهره های موسیقی روسیه مرتبط است.

دونالد ترامپ جونیور در اطلاعیه دیگری نوشت که از او خواسته شده بود با کسی ملاقات کند که می‌گفتند اطلاعاتش برای مبارزات انتخاباتی مفید است.

او در این اطلاعیه نوشت: قبل از ملاقات اسم او را به من نگفته بودند. من از جارد [کوشنر] و پل [مانافورت] خواستم که آنها هم با من بیایند، اما چیزی در مورد ماهیت ملاقات به آنها نگفتم."

در این اطلاعیه آمده: بعد از سلام و احوالپرسی، آن خانم گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که افردای مرتبط با روسیه به کمیته ملی حزب دموکرات کمک مالی و از کلینتون حمایت می‌کنند. حرف‌هایش مبهم و دوپهلو بود. هیچ جزئیات یا شواهدی در تأیید ادعایش ارائه نمی‌کرد. خیلی زود معلوم شد که اطلاعات بدردبخوری ندارد.

ترامپ جونیور در اطلاعیه خود نوشته که وسلنیتسکایا موضوع صحبت را عوض کرده و شروع کرده در مورد ماجرای پذیرفتن بچه های روس به فرزندی در آمریکا و قانون مگنیتسکی صحبت کند و او به این نتیجه رسیده که قصد این وکیل از اول هم صحبت در مورد این موضوعات بوده است.

وسلنیتسکایا روز شنبه گفته بود که در ملاقات با نزدیکان ترامپ هیچ صحبتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری مطرح نشده و او هیچ وقت به نمایندگی از دولت روسیه کاری انجام نداده و هرگز از این موضوعات با نمایندگان دولت روسیه حرفی نزده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید