کره جنوبی و آمریکا به دنبال تحریم‌های شدیدتر علیه کره شمالی هستند

کدخبر: ۱۷۵۲۰۶
کره جنوبی می گوید که دیپلمات های این کشور و آمریکا گفت وگوهایی را با هدف اعمال تحریم های ثانوی شدیدتر علیه کره شمالی شروع کرده اند.

به گزارش ایرنا، این دو کشور می گویند که از پرتاب موشک قاره پیمای بالستیک کره شمالی نگرانند و به دنبال افزودن بر فشارهای اقتصادی علیه این کشور هستند.

گزارش ها حاکی است؛ کره جنوبی و آمریکا امیدوارند با فشار بیشتر و تحریم ها، کره شمالی را وادار کنند تا در برنامه تسلیحاتی اتمی و موشکی بالستیک تغییراتی بدهد.

«کانگ کیونگ هوا» وزیر امور خارجه کره جنوبی در نشستی با حضور شماری از نمایندگان مجلس گفت که کشورش با طرف آمریکایی در حال گفت وگو برای تحریم های شدیدتر علیه کره شمالی است.

این در شرایطی است که کره شمالی هم می گوید بسته های موشکی در اندازه های مختلف در نظر گرفته است تا با آنها به اقدامات خصمانه آمریکا پاسخ دهد.

تجربه نشان داده است که به دنبال هر تحریمی از سوی آمریکا و کره جنوبی و یا شورای امنیت، کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب کرده و یا آزمایش اتمی انجام داده است.

تحریم های ثانوی عمدتا، شرکت های کشورهای ثالث را شامل می شود که در حال تجارت با کره شمالی هستند و خبرگزاری یونهاپ می نویسد که از جمله می توان با آنها، شرکت هایی از چین را هدف قرار داد.

کره جنوبی و‌ آمریکا در بیانیه ای که این هفته در آلمان منتشر کردند، از چین خواستند تجارت با کره شمالی را محدود کند و از تحریم های بیشتر علیه این کشور در صورت همکاری نکردن خبر داده اند.

آمریکا نیز پیش از این، چند شرکت چینی و بانک «داندونگ» این کشور را به دلیل تجارت با کره شمالی و نقل و انتقال پول میان دو کشور تحریم کرده است.

وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت که به رغم مخالفت های چین و روسیه به دنبال تحریم هستیم و بخصوص آمریکا می خواهد شدیدترین تحریم ها را علیه کره شمالی در نظر بگیرد و چنانچه شورای امنیت اقدامی رضایت بخش در این باره انجام ندهد واشنگتن به صورت یکجانبه تحریم هایی را اعمال خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید