آزادی موصل با وحدت نیروهای داخلی عراق حاصل شد

کدخبر: ۱۷۵۲۱۰
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بر خلاف تصور آمریکایی‌ها، نیروهای عراقی موصل را با کمترین تلفات و در کوتاه‌ترین زمان آزاد کردند

«جعفر قنادباشی» تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آزادسازی موصل از دست تروریست‌های تکفیری اظهار داشت: آزادسازی موصل نتیجه اتحاد، و همکاری تحسین برانگیز مردم و نیروهای مسلح عراق است.

وی  با بیان اینکه آزادسازی موصل در یک عملیات شگفت انگیز به ثمر رسید، تاکید کرد: این پیروزی در مدت 6ماه به نتیجه رسید، در صورتی‌که آمریکایی‌ها ده‌ها سال را برای آزادسازی موصل در نظر گرفته بودند و هیچ گاه تصور نمی‌کردند که نیروهای عراقی موصل را با کمترین تلفات و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آزاد کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا آزادسازی موصل را حاصل همکاری نیروهای داخلی عراق دانست و افزود: آمریکایی‌ها مزاحم عملیات آزادسازی موصل بودند و بارها مواضع نیروهای مردمی و ارتش عراق را مورد حمله قرار داده بودند.

وی بیان کرد: نتیجه عملیات آزادسازی موصل برای جهان اسلام مهم است و ما شاهد فروپاشی یک گروه جنایتکاری هستیم که به‌وسیله یک ائتلاف صهیونیستی و ارتجاع عربی شکل گرفته است.

قنادباشی آزادسازی موصل را موفقیتی بزرگ برای جهان اسلام ارزیابی کرد و عنوان داشت: این پیروزی‌ها باعث وحدت بیشتر در بین مردم عراق می‌شود و عاملی است که تحکیم اتحاد را در بین مردم این کشور به‌دنبال خواهد داشت.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا پیرامون عصبانیت رژیم صهیونیستی در رابطه با  برقراری آتش‌بس در سوریه گفت: صهیونیست‌ها از همکاری بین کشورهای منطقه نگران هستند و آنچه که در چند سال گذشته موجب جنگ در سوریه شده است نتیجه سیاست‌ها و میانجیگری‌های آنها برای جلب حمایت‌های تسلیحاتی علیه دولت سوریه بود.

وی با اشاره به کاهش جنگ داخلی در سوریه افزود: برخلاف تصور رژیم صهیونیستی آنها نگران شکستی هستند که هم‌اکنون در سوریه متحمل می‌شوند.

قنادباشی ادامه داد: با کاهش مناقشات داخلی در سوریه، رژیم صهیونیستی نگران قدرتمندتر شدن محور مقاومت در منطقه است، به‌گونه‌ای که آشکارا نگرانی خود را با حضور ایران در صحنه نبرد سوریه مطرح می‌کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان با بیان این‌که رژیم اشغالگر قدس به شکست در سوریه اعتراف دارد، عنوان کرد: همین اعتراف، پیروزی بزرگ دیگری برای محور مقاومت به‌شمار می‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید