جزئیات تخلفات نفتی در دولت احمدی نژاد

کدخبر: ۱۷۵۲۲۳
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به صدور حکم انفصال از خدمت یکی از مقامات ارشد نیروی انتظامی‌در جریان رسیدگی به پرونده تخلفات نفتی دولت نهم و دهم در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی‌اعلام کرد: روز پنج‌شنبه گذشته خبر انفصال از خدمت یکی از مسئولان ارشد سابق نیروی انتظامی‌به دلیل بدهی نفتی انتشار یافت که نشان می‌دهد نیروی انتظامی‌بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان به دولت بدهی داشته است.
جزئیات تخلفات نفتی در دولت احمدی نژاد

او تصریح کرد: باید مشخص شود که چه کسی اجازه چنین اقداماتی داده است! 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی‌همچنین تشریح کرد: بنابر مستندات مورد بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مبلغ دقیق بدهی نیروی انتظامی‌به شرکت نفت، شش هزار و ۳۳۶ میلیارد بوده که بنابر محاسبات شرکت ملی نفت ایران، این بدهی مربوط به شرکت «پتروتیما انرژی» وابسته به «بنیاد تعاون ناجا» به شرکت «اسکو» بابت دو فقره محموله تحویلی درسال ۱۳۹۱ به مبالغ ۱۹۴ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۸۹۸ دلار (شامل مبلغ ۱۸۵ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۴۲ دلار) اصل سیاهه مجموعه عملیاتی مربوطه و مبلغ ۲۰میلیون و ۵۸۲ هزار و ۸۵۶ دلار بهره متعلقه تا پایان سال ۹۵ می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی‌ همچنین به تشریح جزئیاتی درباره این پرونده فروش محموله‌های نفتی در دولت احمدی‌نژاد پرداخت و گفت: بنابر بررسی‌های دیوان محاسبات، تخلفات نفتی دولت گذشته در سال‌های ۸۷ تا ۹۱ انجام شده که مبلغ این تخلفات در مجموع 8/26 هزار میلیارد تومان بوده است. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی‌اضافه کرد: همچنین مبلغ ۲۳ هزار میلیارد تومان از مجموع 8/26هزار میلیارد تومان مربوط به واردات بنزین و نفت گاز بیش‌ازحد مجوزهای قانونی بوده که این تخلفات از طریق معاوضه نفت خام با فرآورده‌های نفتی در سال‌های ۸۷ تا ۸۹ انجام شده است.

او اعلام کرد: در سال‌های ۸۷ تا ۹۱ بهای میعانات گازی تحویلی به شرکت‌های پتروشیمی ‌به علت تحویل مواد افزودنی داده‌ شده به شرکت‌های پالایش با مبلغ 2/3 هزار میلیارد تومان تسویه نشده است.

نایب رئیس نخست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی‌از دیگر محموله‌های نفتی مورد بررسی در این پرونده نیز خبر داد و گفت: یک محموله دیگر مربوط به سال ۹۲ نیز مورد بررسی قرار گرفت که شامل مبلغ هفت‌میلیون و ۹۶۰ هزار و ۵۷۲ دلار و همچنین مبلغ هفت‌میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۱۶دلار تتمه سیاهی بارگیری شده در سال۹۲ و مبلغ ۶۰۱هزار و ۷۵۶ دلار بهره متعلقه تا پایان سال۹۵ می‌شود.

به گزارش ایلنا، جعفر‌زاده یادآور شد: با احتساب نرخ تسعیر ارز بانک مرکزی در پایان سال ۹۵ به مبلغ ۳۲ هزار و ۴۲۲ ریال معدل ریالی، معادل ریالی این بدهی بالغ‌ بر شش هزار و ۵۷۴میلیارد ریال خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید