واکنش چین به اتهامات ترامپ

کدخبر: ۱۷۵۲۶۵
وزارت امور خارجه چین در واکنش به اتهامات آمریکا مبنی بر کوتاهی پکن و فرار از مسولیت خود در قبال بحران هسته ای کره شمالی، اعلام کرد که این بحران ریشه در اختلافات آمریکا با کره شمالی دارد و چین مسئول آن نیست.

به گزارش ایرنا، این تازه ترین موضع چین در قبال مطالبی است که اخیرا دونالد ترامپ آن را به زبان آورده و علاوه بر اجلاس «گروه 20» در توئیت های خود نیز چین را به کوتاهی در قبال کره شمالی متهم کرده است.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین که در نشست روزانه خود با خبرنگاران سخن می گفت، در واکنش به مواضع دولت آمریکا، اعلام کرد که چین عامل گسترش تنش در منطقه و ریشه بحران برنامه هسته ای پیونگ یانگ نیست و ریشه آن در اختلافاتی است که میان آمریکا و کره شمالی وجود دارد.

او با بیان اینکه باید برای همیشه فرضیه مسئول بودن چین برای اعمال فشار بر کره شمالی به منظور متوقف کردن برنامه‌های تحریک‌آمیز این کشور خاتمه داد شود، تصریح کرد که کلید حل این مشکل در دستان پکن نیست.

سخنگوی دولت چین با یادآوری دعوت چین از طرف های درگیر برای گفت وگو و دوری از رفتار و اظهاراتی که منجر به افزایش تنش می شود، گفت: در حالی که ما تلاش می کنیم آتش این بحران را خاموش کنیم، برخی کشورها سعی دارند تا به بحران ها و اختلافات دامن بزنند.

وی بر اساس گزارش روز چهارشنبه تارنمای گلوبال تایمز گفت که پکن اقدامات زیادی در کاهش تنش ها در شبه جزیره کره انجام داده و به همین خاطر از همه افراد و کشورها می خواهد در راستای برقراری ثبات و کاهش تنش ها در منطقه گام بردارند.

گفتنی است؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بارها نسبت به آنچه همکاری نکردن چین برای توقف فعالیت های هسته‌ای و موشکی کره شمالی خوانده، خرده گرفته است.

سخنان انتقادی آمریکا علیه چین که از مدتی قبل شروع شده پس از آنکه کره شمالی سه شنبه هفته گذشته اقدام به شلیک یک فروند موشک بالستیک قاره پیما کرد، تشدید شده است.

انجام این آزمایش که از آن به عنوان دستاورد قابل توجه در فعالیت های موشکی کره شمالی نام برده می شود، باعث دستپاچگی آمریکا و هم پیمانان وی در منطقه شبه جزیره کره شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید