فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه اصفهان

کدخبر: ۱۷۵۳۰۶
پرواز شرکت هواپیمایی زاگرس در مسیر اصفهان به تهران به دلیل نقص فنی در چرخ جلو در اولین دقایق بامداد چهارشنبه به فرودگاه اصفهان بازگشت.
فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه اصفهان

به گزارش ایرنا به نقل از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، پرواز شماره 4066 شرکت هواپیمایی زاگرس مسیر اصفهان به تهران در ساعت 23 سه شنبه پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با اعلام خلبان مبنی بر وضعیت اضطراری و نقص فنی در چرخ جلو، درخواست بازگشت کرد.

بر پایه این گزارش هواپیمای یاد شده با در نظر گرفتن کلیه تمهیدات ایمنی و با مهارت خلبان حوالی 37 دقیقه بامداد چهارشنبه به اصفهان بازگشت و به سلامت در فرودگاه این شهر به زمین نشست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این ارتباط گفت: بازگشت و فرود اضطراری پرواز 4066 هواپیمایی زاگرس مسیر اصفهان - تهران که شب گذشته در فرودگاه اصفهان اتفاق افتاد به دلیل آسیب دیدگی چرخ جلو هواپیما بود. 

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایرنا افزود: این هواپیما در ساعت 23 با 163 نفر مسافر و خدمه عازم تهران بود که خلبان با اعلام وضعیت اضطراری و نقص فنی در چرخ جلو درخواست بازگشت به فرودگاه اصفهان را کرد. 

وی افزود: پس از اعلام فرودگاه اصفهان عوامل مدیریت بحران استانداری همراه با 160 نفر از عوامل آتش نشانی، فوریت های پزشکی، امداد و نجات هلال احمر استان و کارشناسان منطقه هوایی شهید بابایی در فرودگاه حاضر شدند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهارکرد: اقدام های لازم برای فراهم کردن زمینه فرود این هواپیما توام با سلامتی توسط عوامل مدیریت بحران و کارشناسان فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام و باند فرود نیز فوم پاشی شد. 

وی افزود: در این حادثه کلیه دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشور اجرا شد و خوشبختانه پرواز 4066 هواپیمایی زاگرس مسیر اصفهان - تهران با هماهنگی و درایت مسئولان فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و عوامل مدیریت بحران استانداری اصفهان به رغم آسیب دیدگی چرخ جلو هواپیما بدون کوچکترین حادثه در ساعت37 دقیقه بامداد امروز ( چهارشنبه ) به سلامت به زمین نشست. 

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است. 

این فرودگاه که در مرکز کشور قرار دارد، به عنوان مُعین فرودگاه های کشور عمل می کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری، اورژانسی و هدایت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید